co mam delat?
davidos
jsem venku z lecby asi 1 rok ma pritelkyne taky.ani jeden z nas nedokoncil lecbu.pritelkyne me do toho zatahla zpet jenze ja jsem bral drogy i dost pil takze kdyz nebyli penize tak jsem si vzdy sehnal na vinecko a postupne jsem zustal jen u alkoholu.ona byla nakou dobu asi 4 mesice uplne cista pred 2,5 mesici jsem odjel od ni ke svym rodicum udelat si verejne prospesne prace.ona zacla brat a ja jeste vic pit potom co mi jeji maminka volala ze vecne neni doma.po lecbe jsme bydleli spolu ale finance nas donutili nastehovat se k jejim rodicum.dnes odpoledne jsem ji s internetu napsal ze bychom si meli dat zivoty do poradku a ze do te doby nez budu mit sehnanou praci v praze tak ze za ni nepojedu.ona je z kutne hory a ja z noveho jicina.jeji rodice me tam nechteji protoze ji prisel pred par dny dopis od exekutora z t-mobile na 20 000 kc.a me pred par dny kontaktovala pres email bankovni poradkyne ze mi odstavili ucet.a ze mi hrozi 40 000 exekuce.ja mam trvale bydliste na meu novy jicin.cili bezdomoveckou adresu.ona je u rodicu a uziva subotex.ja u nasich chlastam a papam klepky.a kdyz jsem ji dnes napsal ze proste nemuzu prijet a zacit sni zase zit.protoze nemame penize a samedluhy kolem nas odepsala mi ze me nenavidi ze jsem ji hrozne ublizil a ze je konec.muzete mi poradit jak se muzu bezbolestne zabit.porotoze kdyz jsem to zkousel nez jsem nastoupil do lecby tak jsem zustal z otravou opijaty tyden na jipce na uzamcenem odd.11 v opave.a nezda se ze bi se neco po 18 mesicich zmenilo krome toho ze si nic nepicham.diky za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to velmi složitá situace a že na první pohled může působit neřešitelně. Jste sice po léčbě, ale dopřáváte si alkohol a prášky, bydlíte u rodičů, jste bez zaměstnání, máte dluhy, přítelkyně opět bere drogy... Myslím, že by bylo možná na místě pokusit se vyhledat nějakou odbornou pomoc - jednak by Vám to mohlo pomoci si ujasnit, co by bylo potřeba teď udělat s tím alkoholem a prášky, protože to Vás dříve či později dovede do podobného stavu, v jakém jste byl před léčbou, a jednak byste se mohl poradit o tom, jak s Vaší sociální situací (dluhy, nezaměstnanost). Dluhy se dají řešit splátkovými kalendáři, pokud byste se měl možnost o tom poradit, jistě by se nějaké řešení našlo, co se týče zaměstnání, tak je určitě také řada možností. Jen by bylo fajn, kdybyste na to nebyl úplně sám. Myslím, že je rozumné, že jste přítelkyni napsal, že by bylo potřeba, abyste si dali životy do pořádku, než se začnete znovu vídat nebo spolu dokonce bydlet. Nevím samozřejmě, jak je na tom Vaše přítelkyně a zda má motivaci se svým užíváním Subutexu a se svojí sociální situací něco dělat. Z toho, co píšete, mám spíš pocit, že moc ne. Chápu, že je to pro Vás velmi bolestivé, ale je nutné brát v potaz to, že vztahy z léčby skutečně nejsou ideální, opravdu se v nich skrývá riziko a zvlášť v případě, že jeden z partnerů (nebo oba) začne znovu brát, je takový vztah skutečně ohrožující. Mohu Vám doporučit kontakty na kolegy, kam byste se mohl obrátit a poradit se o tom, jak s tím vším dál. Určitě nečekejte, že Vám v rámci této poradnu budu radit, jak se bezbolestně zabít. Řekla bych, že máte motivaci ke změně a že by bylo předtím ještě dobré zkusit i jiné možnosti. Zvažte to a určitě ještě napište, jak to s Vámi vypadá. Posílám kontakty na některá zařízení ve Vašem okolí, kam by bylo se možné obrátit. Pokud by byl nějaký problém, můžu Vám zkusit poslat i kontakty na jiná centra nebo kolegy. Ostrava - Moravská Ostrava, Dům na půl cesty - Doléčovací centrum, Renarkon, o.p.s. Následná péče a doléčování Mariánskohorská 1328/29, Ostrava - Moravská Ostrava, 702 00 telefon: 596 638 804; 724 148 882 Iva Valášková http://www.renarkon.cz Olomouc, P-centrum Ambulantní program Následná péče a doléčování Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 telefon: 585 221 983 Mgr. Edmund Wittmann http://www.p-centrum.cz V případě, že by nebylo možné s ohledem na Vaše probíhající potíže s alkoholem a léky využít doléčovacího centra, tak je možné se obrátit na káčka, kde by Vám pomohli jednat se zprostřekováním nějaké odborné péče pro zvládnutí toho alkoholového/lékového relapsu (např. ambulantní léčby) a také i s těmi sociálně právními záležitostmi. Frýdek - Místek, Kontaktní centrum Renarkon Pionýrů 1757, Hotelový dům Paskov, 1. patro, Frýdek - Místek, 738 01 telefon: 558 628 444; 606 694 244 Mgr. Aneta Kalusová http://www.renarkon.cz Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Kontaktní centrum Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 595 627 005; 602 670 789 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz Přerov, Kontaktní a krizové centrum KAPPA KAPPA - HELP, o.s. Kosmákova 44, Přerov, 750 01 telefon: 581 207 901; 775 217 496 Věra Švédová, DiS. http://www.kappa-help.cz Olomouc, Kontaktní centrum Sdružení Podané ruce o. s. Sokolská 48, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034 Řeřichová Lucie, DiS. http://www.podaneruce.cz Případně posílám ještě kontakt na AT ambulanci v N. Jičíně a na ambulatní léčbu v Ostravě. Nový Jičín, Psychiatrická ambulance Sokolovská 1410/22, Nový Jičín, 741 01 telefon: 556 710 260 MUDr. Mgr. Přemysl Mikeš, PhDr. http://www.nspnj.cz Ostrava, Psychiatrická ambulance a stacionář pro léčbu závislostí Lechowiczova 4, Moravská Ostrava, 702 00 telefon: 596 622 235 MUDr. Chvíla Libor, CSc.