Vysazení Lexaurinu
Prosím o odpověď MUDr. Jakuba Minaříka
Dobrý den, je mi 54 let. V roce 2002 mi byl předepsán praktickým lékařem Lexaurin 1,5 mg 3x denně pro psychosomatické problémy (jednorázové silné bušení srdce - od té doby se neopakovalo, závratě, které se skoro zcela zlepšily). Časem jsem zjistila, že se jedná o návykovou záležitost, a proto jsem dávky sama snížila na 2x denně. V listopadu 2008 v rámci předoperačního vyšetření mi byly zjištěny zvýšené jaterní testy. Do října 2008 jsem užívala alkohol ve zvýšené míře (řešila jsem tím manželské a zdravotní problémy). Lexaurin chci nyní zcela vysadit. S alkoholem jsem skončila (vzhledem k jatermím testům od října 2008 nepiji vůbec), zdravotní a manželský problém jsem vyřešila. V lednu 2009 jsem brala 1-0-0,5, poté jsem snížila na 0,5-0-0,5 a nyní týden beru 0,5-0-0. Pracuji a cítím se dobře. Prosím o Váš názor za jak dlouho mohu přejít na čtvrtku denně a za jak dlouho mohu lék zcela vysadit ? Mohu mít abstinenční příznaky? Jak dlouho mohou trvat ? Děkuji mnohokrát za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Omlouvám se, že mi to tak dlouho trvalo, ale měl jsem toho hodně. Pokud jste ještě nevysadila, tak bych to klidně vysadil naráz, nebo užíval ještě týden 0,25 a pak vysadil. Ale ta polovina je minimální dávka. Odvykací obtíže by nastat neměly, ale vysazujete dlouhodobou medikaci, stává se, že se psychika rozkolísá, ale nemělo by to být žádné drama. Během pár týdnů by se to mělo zklidnit. Asi bych vám doporučil Magne B6 1-1-1 a Meduňku lékařskou, pravidelně, zklidňuje. Kdybyste byla můj pacient, asi bych vám doporučil dát si do peňeženky 1 tabletu Lexaurinu pro případ, že by se bušení srdce opakovalo. Pak by vám měla stačit 1/2 tablety. Držím palce. S praktickou lékařkou to samozřejmě proberte. :-)