zas
mm
dobry den,neviem ani preco sa na vas obraciam,lebo nemam konkretny problem..zijem ako viem a ocitam sa aj v prostredi drog..pisala som vam davnejsie..brala som pervitin a kolesa..no teraz sa snazim nic nebrat..pijem sem tam ale to len prilezitostne..nechuti mi to..nie je to take ako drogy..predtym ste mi poradili aby som zmenila kamosov a partiu,spravila som tak aj ked to bolo tazke no moja tuzba sa stale vracia..tuzba po drogach..nikdy sa uz toho nezbavim??naozaj budem musiet cely zivot bojovat sama so sebou?akoze stala sa mi blba vec ze som si dala po mesiaci s kamoskou ktora nikdy nemala a chcela to vyskusat..dali sme si piko..kazda po dieliku..mozno ona menej ako cely dielik..ale jej nebolo nic..aspon tak tvrdila,ja som stavy mala ale tak ziaden uzas to nebol no zato dojazdy boli masakerske..to sa nedalo plakala som nad sebou a nad tym ze som jej dala a ze som si ja dala..ona zas nad tym ze to ona je vinna ze som si opat dala atd..vlastne keby ma ona nepopudila ze dajme si tak si nedam ale tak mam svoj rozum a stalo sa...to sa neodstane..odvtedy presli asi 3tyzdne mozno menej..no mne sa stale vracia mala tuzba dat si nieco..nevravim ze piko..skor koleso..no jednoducho mam s tym problem..lebo kamaratka,ktora pri mne stoji a je mi ako sestra mi vsetko prepaci uz som ju s drogami zradila vela krat,ze som jej slubila a dala som si..a teraz som myslela ze uz sa so mnou nebude bavit kedze zas som si dala..ale tak nie ona to zobrala ze ok zaciname odznova..mozno ja som chcela aby sme skoncili,aby som o nieco prisla kedze ja sa asi neviem uvedomit..prepacte ze to tak rozpisujem ale neviem to inak vysvetlit..no a vlastne ta tuzba sa objavuje hlavne kvoli tomu ze som sa jej pytala kolko mi toho este mieni tolerovat a ze co je ta hranica ked uz mi prestane tolerovat a ona povedala ze IHLA..cize mne to pride tak ze fetovat mozem dovtedy hocikolko pokial si nepichnem..a to zatial nechcem..teda neplanujem to..v podstate mate pravdu v tom ze mi velmi pomohlo ze som zmenila kamosov to vaaazne si cenim a dakujem vam lebo inak by som zas lietala hocikade a davala si stale keby bola prilezitost..ta tuzba je malicka ako som spominala a neviem ci nebude rast zatial sa snazim aby nerastla a ked tak mieni robit tak sa radsej opijem aby som na to nemyslela,co je inak dost prekvapujuce,lebo predtym ked som pila tak som chcela neznesitelnou tuzbou fetovat..vymazala som takmer vsetky cisla ludi ktori maju nieco spolocne s drogami no cesticky sa vzdy najdu..no neviem vlastne ani co od vas chcem ja som len chcela napisat ako pokracujem a tak...dakujem

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel se mi v databázi nepovedlo dohledat vaše předchozí dotazy, ale předpokládám, že vám jde o reakci na vaši současnou situaci. Pokud se týká chutí znovu si drogu dát, jsou v průběhu abstinence zcela běžné. Dobrá zpráva je, že čím déle člověk abstinuje, tím jsou slabší a objevují se méně často. Je dobré si uvědomit, jaké situace a psychický stav (stres, únava, smutek, potřeba se odreagovat, bavit atd...) jim předchází a pokusit se je zvládat jinak než užitím pervitinu a pokud možno se rizikovým situacím raději vyhýbat. Jinak zodpovědnost za to, zda budete dál pervitin občas užívat nebo se zase rozjedete, je na vás. Vy si také ponesete důsledky. To, že vám je kamarádka ochotna šňupání pervitinu tolerovat nebo si ho dokonce s vámi dát bych vnímala jako docela rizikové neboť nelze vyloučit, že se nakonec rozjedete obě. Což nejspíš nechcete, že? Ono do velkých průšvihů se můžete dostat, i když pervitin "jen" šňupete. Kdyby se vám ta abstinence nějak nedařila a nadále byste přes veškerou snahu selhávala, byla by odborná pomoc a nějaká ambulantní psychoterapie na místě. A samozřejmě buďte opatrná i co se týče alkoholu a jiných drog. Hodně štěstí.