...
Helizabeth
Dobrý den, psaa jsem Vám 30.11. ohledně té závislosti. Je mi 18 let a jsem z Pardubického kraje, bydlím poblíž Ústí nad Orlicí. Podporu v nedostávám, jelikož nemám odpracováno. Nyní jsem si našla práci, ale je to také pofidérní podnik, takže stále mám neustále přístup k pervitinu. Situace se trochu zmírnila Snažím se nebrat už 15 dní jsem čistá, le mám deprese a pocity úzkosti. KAždou noc se mi o tom zdá, budím se zpocená.. Snažím se to nějak překonat, ale jak asi víte, mě samotné to moc nejde a ještě k tomu když mám okolo sebe en lidi, kteří také uívají... Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám níže uvedené kontakty, kam byste se mohla obrátit. Nejlepší bude asi nejprve zkusit Kontaktní centrum. Přímo v Ústí n. Orlicí jsem bohužel žádné vhodné kontakty nenašla, pouze psychiatrickou ambulanci, která není specificky orientovaná na problematiku závislostí. Takže nejbližší vhodná zařízení jsou v Pardubicích. Do Kontaktního centra můžete přijít kdykoli v otevírací dobu bez objednání, i anonymně, a služby jsou bezplatné. Poradili by Vám ohledně Vaší sociální situace (i pokud nemáte nárok na podporu v nezaměstnanosti, tak lze vyřidit nějakou formu soc. dávek, které by Vám pomohly, abyste si mohla vyřídit nástup do léčby) a také pomohli s nalezením vhodné léčby a jejím zprostředkováním. Pokud abstinujete 15 dní, tak je to samozřejmě super, ale riziko, že se k pervitinu vrátíte, je v tuhle chvíli obrovské, protože se pohybujete v prostředí, kde jsou drogy dostupné a mezi lidmi, kteří berou. To pak ještě zintenzivňuje chuť na drogy i ty pocity úzkosti. Ty jsou bohužel se začátkem abstinence obvykle spojené, ale postupně by měly odeznívat. V případě, že by měly tendenci přetrvávat, tak se to s odbornou pomocí dá také řešit, aby se Vám postupně ulevilo. Vydržte a zkuste se obrátit na některý z uvedených kontaktů. Zatím držím palce. Pardubice, Kontaktní centrum Laxus, o.s. Kontaktní centrum Po-Pá 10-18 Demokratické mládeže 2701, Pardubice, 532 03 telefon: 466 335 054 Mgr. Karolína Svítková http://www.laxus.cz Pardubice, Ambulantní centrum, o.s. Laxus Češkova 2701, Pardubice, 530 02 telefon: 466 265 729 Mgr. Zuzana Renčínová http://www.laxus.cz Pardubice, Psychiatrická ambulance pro závislosti, Nemocnice Pradubice Kyjevská 44, Pardubice, 532 03 telefon: 466 016 621 MUDr. David Bayer http://www.nem.pce.cz