zavislost na hypnogenu
barynka
dobry den,zadam vas o radu,ktera se tyka me maminky.myslim,ze si vypestovala velkou zavislost na hypnogenu.ma bolesti bricha ktere pry pochazeji z patere.tak ji to rekla pani doktorka.maminka tvrdi,ze na tu bolest ji nepomaha nic jineho nez hypnogen,ale kdyz si ho veme,tak spat nejde.a ja vim,ze to jsou leky jen na spani.bere uz pomerne dost velkou davku.pohybuje se to kolem patnacti az dvaceti tabletami na den.muzete mi prosim poradit co s tim.a k psichiatrovi jiz dochazi,ale ten nevi ze je takto zneuziva,shani si ty leky totiz i bokem.muzete mi prosim poradit,jak ji mam pomoci?mam to oznamit jejimu psichiatrovi?dekuji barynka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, taková dávka léků je už opravdu hodně a rozhodně to nejsou léky, které by řešily její problémy s páteří. Nejdřív si s maminkou zkuste o celé věci co nejotevřeněji promluvit, říct jí, že víte o její závislosti, že Vás to trápí. Pokud žijete ještě s nějakým dospělým, zapojte do řešení i jeho. Oznámit psychiatrovi její zneužívání léků je samozřejmě v pořádku, ale nejprve bych jí řekla, že se to chystáte udělat. Ať má možnost změnit situaci sama, důstojněji.