Trvá to vážně tak dlouho?
jak s tim pryč?
Dobrý den, Předem dotazu Vám chci poděkovat za ochotnost a také předčasně za odpověď. Asi takhle, znám spoustu lidí, kteří ještě ani nemají patnáct let a kouří Marihuanu a hašiš skoro denně. Nepatřím úplně k nim, ale marihuanu uz jsem několikrát měla. 1.listopadu jsem si řekla, že přestanu "hulit" trávu, a počítala jsem s názorem všech okolo, že tetrahydrocannabinol (THC) ze mne vyprchá po třech měsících ať už jsem každodenní konzument, nebo ne. Že to po třech měsících má vyprchat, tím všichni myslí, že z celého těla. A tak se ptám tady online pro všechny které toto zajímá... Za jak dlouho alespoň přibližně THC vyprchá z těla pryč. Když neberu v úvahu z vlasů??? Docela ráda bych to věděla a spousta lidí určitě taky. Jestli bych mohla poprosit o trošku podrobnější odpověď... Děkuji mnohokrát... P.S.: Co můžu udělat pro to, aby ze mne THC vyprchalo alespoň o trošku rychleji? Jde to vůbec?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. THC se dá detekovat v organismu cca měsíc po posledním užití. Závisí to ovšem na mnoha faktorech, zejména na tom, jak časté a intenzivní bylo předchozí užívání. Pokud jde o občasné nebo jednorázové užití, tak se dá THC zjistit cca 14 dní po posledním užití, pokud někdo kouří trávu dlouhodobě a intenzivně, např. denně, tak bývá tato doba delší, tedy ten zhruba měsíc a výjimečně i déle. Ve vlasech se dá zjistit poměrně dlouhou dobu, i několik měsíců nazpátek, ale testy z vlasů jsou velmi drahé a běžně se nedělají. Také stačí, pokud vlasy ostříháte a nezjistí se nic... Testy na přítomnost drog se dělají obvykle ze vzorku moči (tam se dá THC detekovat poměrně dlouho, obvykle se uvádí do 30 dní po posledním užití, výjimečně déle při velmi intenzivním předchozím užívání konopných drog) nebo méně často z krve, kde dá THC (resp. jeho metabolity), detekovat cca do 14 dní. U testů z potu nebo ze slin, které jsou méně obvyklé (testy ze slin se dělají např. když policie kontroluje řidiče, zda neužili před jízdou nějakou drogu) je doba detekce také cca do 14 dní. Nicméně při policejních kontrolách se zjišťuje, zda má v sobě člověk aktivní THC (tj. je aktuálně intoxikovaný) nebo metabolity THC, ve které se THC přemění (což znamená, že před časem kouřil, ale momentálně pod vlivem není), aktivní THC je v těle 12 - 24 h po užití. Urychlit dobu, po kterou je THC možné v těle detekovat, moc nelze. Pokud ovšem už nekouříte od prvního listopadu a předtím jste měla marihuanu jen několikrát, není už určitě THC ve Vašem organismu možné zjistit. Navíc, testy na drogy se běžně nedělají, takže se třeba nemusíte obávat, že byste šla na nějaké lékařské vyšetření a tam by Vám je dělali, není to běžná součást lékařských prohlídek. A jinak si nedokážu dost dobře představit, kde by je po Vás mohli chtít. Zvlášť tedy, pokud už nekouříte a v souvislosti s kouřením marihuany jste neměla nějaké (např. právní) potíže. Takže myslím, že nemusíte mít obavy. Tím ovšem nechci říct, že byste měla marihuanu bez obav kouřit dál, Vaše rozhodnutí nekouřit velice chválím. Přeji hodně štěstí.