Pervitin a hubnutí
MaryJane
Dobrý den, mám jeden malý dotaz ohledně moji váhy. Pervitin užívám nepravidelně 3 roky.Letos od května jsem se rozjela o něco víc...moje abstinence trvá maximálně 2-3 dny..jsem v pasti,pitomý koloběh ze kterého nemůžu ven.Párkrát jsem se už pevně rozhodla,že s tím vším skončím..ale vydržela jsem maximálně 4 dny.Všechno to,co se děje když neberu a abstinuju přeskočím,na to asi žádná rada není (jak překonat noční můry,stíhy,nenávist vůči všem apod.....) chci se zeptat jen na jednu věc a to moji váhu.O letních prázdninách jsem během prvních dvou týdnů zhubla 6kg pak dalších 5kg a pak už jsem se naučila i jíst a postupně jsem přibrala zpátky asi 3kg...teď vážím 51kg,k moji výšce je to v normě,ale jde o to,že když neberu,tak strašně rychle přibírám...vůbec se nepřejídám,jím zdravě málo,maximálně do 4hod. odpoledne...ale ať dělám co dělám,kila jdou nahoru bleskovou rychlostí:(...prosím poraďte,co mák dělat,abych mohla přestat brát pervitin a přitom nabrat maximálně kilo nebo dva? jsem zoufalá,během dvou dnů přiberu i 3 kila,je to nepříjemné,ještě když se k tomu přidají ty ostatní hnusárny...nevydržím to nikdy:( prosím poraďte.Předem děkuji a přeju pěkný den

Odpověděl:
Dobrý den, to, že po vysazení pervitinu přibíráte "i z vody" je celkem přirozené. Váš organismus je v době, kdy pervitin berete, neúměrně přetěžován a vyčerpáván, a tak nějak si to "zapamatuje" a za normálních okolností si pak veškerou dodanou energii "ukládá" na dobu, kdy se mu opět nebude potřebné energie dostávat. (Je to trochu podobné, jako při držení drastických redukčních diet). Takže to, že po vysazení pervitinu a v rámci následné abstinence se poněkud "spravíte", bych nevnímala jako něco, co je legitimní důvod pervitin užívat v budoucnu. I když pár kilo v abstinenci přiberete, váš metabolismus by se měl po čase vrátit do normálu, takže při dodržování rozumné životosprávy a fyzické aktivity se vaše váha vrátí do normy. Na vašem místě bych se pokusila zvážit, jakou cenu za tu ideální štíhlost, (která je mimochodem jen vaším subjektivním kritériem a nemusí být zdaleka stejně vnímána i vaším okolím), platíte. Nakonec to sama v dotazu zmiňujete. Nu, kdybyste si o tom chtěla popovídat osobně s odborníky, kteří by vám mohli pomoci, dejte vědět region. Zkusíme vám někoho doporučit. A opravdu to celé zvažte, na pervitinu vás v budoucnu nejspíš čeká spousta problémů, které fakt nestojí za to. A za nějakou vysněnou štíhlost už vůbec ne.