Jak poznat jestli stále bere?
Bývalka
Dobrý den,dnes již bývalý manžel užívá každodenně marihuanu asi 25 let. Před 3 léty začal s pervitínem. Lhal a popíral, že to není pravda, později přiznal, ale samozřejmě "neměl problém". Tvrdil, že si vzal jen občas, ale bylo to intenzivně po dobu asi 1-2 roku 2-3 týdně, přidával si to do jointu. Zhubl asi 20 kg, změnil se vizáži, chováním. Měl veliké výkyvy nálad, agresivita, podezírání, zoufalství, je v podmínce za úmyslné ublížení na zdraví....Naše manželství se rozpadlo. Máme ale 6 letého syna, kterého si bere na návštěvy. Já to v začátku na něm nepoznala ani tenkrát, jak to mám poznat teď? Mám strach, jestli je kluk v bezpečí. S bývalým máme teď velice špatné vztahy, vídáme se jen při předání syna. Vizáži se trochu spravil, ale tvrdí věci, které se nikdy nestaly, má své příběhy. Říká to tak přesvědčivě, že bych mu to věřila i sama. Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že máte o svého syna strach a chtěla byste jistotu, že váš bývalý manžel je zodpovědný a schopný se o syna dobře postarat, pokud ho má u sebe. Ohledně svých obav bych vám doporučila kontaktovat místně příslušný Orgán sociálně-právní ochrany dětí (na obecním úřadě) a probrat s nimi, co se v situaci, kdy máte ohledně péče o syna pochybnosti, dá dělat. Ve spolupráci s OSPOD můžete iniciovat tzv. úpravu rodičovského styku s nezl. dítětem, kdy se např. váš bývalý muž bude moci se synem stýkat pouze v přítomnosti třetí osoby. Také by bylo možné, aby se prokazoval negativními výsledky testů na přítomnost drog z některého odborného pracoviště, což však ještě nemusí znamenat kvalitní péči o dítě a naopak "pouhé" užití drogy nemusí být orgány činnými v opatrovnickém řízení posuzováno jako důvod pro omezení rodičovského styku s dítětem. Bohužel nepíšete, na základě jakých konkrétních skutečností vaše podezření ohledně nedostatečné péče o syna vzniklo, a proto se domnívám, že nejlepší variantou bude konzultace s pracovnicí OSPOD. Pokud je pro vás dostupná Praha, můžete se také obrátit na Právní poradnu A.N.O. - kontakt najdete v pravém sloupci na těchto stránkách a nebo sdružení Střep - kontakty na www.strep.cz. Přeji hodně štěstí. PS: Informace o pervitinu i příznacích jeho užití najdete na těchto stránkách v rubrice Stimulační látky-pervitin.