Nelegální drogy
Jana
Dobrý zajímalo by mne, jak je to s haluciogeny (bufotenin (ropuší jed), muscarin (jed obsažený v muchomůrce červené), psylocybin (lysohlávky) a některé z rostlin např.: durman či rulík zlomocný) - zda patří také do skupiny nelegálních drog. Děkuji za odpověď. Jana

Odpověděl:
Dobrý den, přeposílám vám odpověď JUDr.Ing. Heleny Svatošové z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. "Dobrý den, psilocybin i muscarin jsou dle zákona o návykových látkách považovány za psychotropní látky. Znamená to, že je trestná jejich výroba, předávání, prodej i jiné nakládání s nimi; v množství větší než malém je trestné i jejich držení. Aktivní látky v durmanu a rulíku zlomocném (skopolamin a atropin) jsou právně považovány za jed ve smyslu nařízení vlády, na které odkazuje trestní zákon, takže situace ohledně trestnosti postihu je zde stejná jako v případě psychotropních látek. V případě bufoteninu - tento není v seznamu ani omamných a psychotropních látek ani jedů (pod tímto názvem), byl by však i přesto zřejmě považován za návykovou látku ve smyslu definice dle trestního zákona. Propagace, nabízení apod. této látky proto může být postihováno jako naplnění skutkové podstaty trestného činu šíření toxikomanie. Za PPANO, Helena Svatošová" PS: Za sebe bych jen na závěr dodala, že experimenty s výše uvedenými látkami bych vnímala jako velmi rizikové nejen z právního hlediska, ale především zdravotního.