RE: Potřebuji odbornou pomoc.
H13
Děkuji za informace,… Omlouvám se, že odpovídám takto, ale nikde jsem na Vás jiný kontakt nenalezl. Adiktologie bylo pro mě nové slovo,… hodně jsem googlil abych si udělal trochu jasno. Odkazy od Vás jsem si také prošel, ale musím se přiznat, že mi moc nepomohly. Veškeré kontakty z mého okolí jsou spíše určené pro silně drogově závislé a ani psychologa, který by se zabýval něčím podobným jsem také nenašel. Trochu mi připadá, že dokud nebudu brát heroin nebo pervitin, nikde pomocnou ruku nenaleznu. (žertuji) Protože svůj problém řeším již dlouho,.. a hledáním jsem strávil spousty času, začínám mít pocit, že pro podobné případy vlastně ani pomoc neexistuje. Docela skličující představa. Já ani vlastně nevím jak byste mi mohli pomoci,… odborník v mém okolí zřejmě není a dojíždět do Prahy je pro mě nemyslitelné. Existují nějaké alternativní přístupy? Vzdálená psychologická pomoc, třeba i placená? Děkuji H13 RE: *------- Potřebuji odbornou pomoc! H13 (13.08.2008 05:18) Gabriela Koryntová (13.08.2008 15:59:11) Dobrý den, vypadá to, že jste se rozhodnul se svým problémem skoncovat. Gratuluji! Česká společnost je k užívání alkoholu a marihuany stále velmi tolerantní. Přesto skoncovat s kombinovanou závislostí na těhto drogách může být nelehké. V zahraničí už existují i svépomocné skupiny zaměřené právě na závislost na marihuaně (www.marijuana-anonymous.org). U nás zatím nic podobného neexistuje. V tuhle chvíli bych Vám doporučila obrátit se osobně na odborníka z oboru adiktologie. Ideální by byla návštěva psychiatra/psychoterapeuta, který se tomuto oboru věnuje. Kdybyste byl z Prahy, odkázala bych Vás na CADAS, Spálená 12, 110 00 Praha 1, tel. 222 924 245 , MUDr. Jakub Minařík. Jste-li odjinud, můžete se zkusit poohlédnout na stránkách www.drogy-info.cz, www.drogy.net a nebo napište a zkusíme něco vymyslet. Zatím se mějte, jak nejlépe to jde. Zdraví, Gabriela Koryntová.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Ještě jednou Vás zdravím. Omlouvám se za zpoždění s odpovědí. Doufám, že Vám to teď vynahradím. Takže: podařilo se mi získat kontakt na o.s.LAXUS na jejich Ambulanci v Hradci Králové, Okružní 699, tel. 495 515 907. Mluvila jsem předběžně telefonicky s psychologem, panem Ďurechem, který mě ujistil, že poskytují služby i klientům, kteří v anamnéze nemají tvrdé drogy jako je pervitin nebo alkohol. Takže jestli je pro Vás Hradec Králové dostupný, neváhejte a ozvěte se. Ideální je volat od 9:00 do 16:00. Kdyby telefon nezvedali, mají pravděpodobně konzultace. A klidně se můžete zmínit, že máte kontakt přes internetovou poradnu, pan Ďurech by měl trošku vědět. Podívejte se na jejich stránky http://www.laxus.cz/index.php?page=ambulantni-centrum-hradec-kralove. Jediný problém by mohl být v tom, že nemají svého psychiatra. Nicméně Vám jistě dají kontakty, případně někoho doporučí. To už se domluvíte podle potřeby osobně. Držím Vám palce, a jesltli budete mít chvilku, dejte vědět, jak jste pořídil. S pozdravem, Gabriela Koryntová.