problém se synem
majka
Dobrý den. Rozhodla jsem se Vám nepsat,jelikož si sama už nevím rady.Mému synovi je 22let a potýká se s drogamy,ovšem zarputile to zapírá,Vím jistě,že kouří trávu a mám podezdření ,že zkusil i pervitin.Žilně by snad nic nepoužil,při odběrech krve omdléval,a vpichy žádné nemá. Jeho styl života spočívá v tom,že se celé dny poflakuje ,sní co doma najde a má období,kdy celé dny spí ,nebo naopak nespí třebatři dny.Nikde nepracuje ani o práci nemá žádný zájem.Vlastně žije jako příživník se mnou a babičkou.Oběma se nám ztrácí peníze a jeho věci jako např.DVD asi prodal.Nadělal si dluhy způsobené tím,že se nechal vyhodit z úřadu práce a zdravotní poj.neplatí dluží na paušálu O2 deset tisíc.Mluvit se s ním nedá ,uhýbá očima a nejčastěji je velice hrubý.Navrhla jsem mu ,že se mi může se svými problémy svěřit a že se mu pokusím pomoci,ale o to nestojí.Já sama jsem vážně nemocná a potřebovala bych po chemoter.klid,ale na to ohled také nebere. V jeho pokoji to vypadá jako u posledního bezdomovce,neskutečný nepořádek a to mu vyhovuje.Vyhodit z domu se nenechá Je to pro mě velice těžké,protože svého syna miluji a proto jsem mu také navrhla ,že mu pomůžu najít léčebnu a budu při něm.Bohužel jeho komunikace spočívá pouze v hrubých slovech.Normálně umí promluvit jen když něco chce.Už jsem na dně a nevím si rady. Děkuji za odpověd nashledanou

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, Z toho, co popisujete, mám docela silný dojem, že Vaše situace je velice závažná. Vaše podezření, že Váš syn nevyzkoušel pouze marihuanu, ale i Pervitin, je bohužel asi dost pravděpodoboné, vzhledem k tomu, že píšete, jaké finanční potíže má. Také popis jeho chování na to celkem jistě ukazuje. Co se mi ale zdá jako ještě důležitější informace je to, jak syn doma funguje, respektive vlastně vůbec nefunguje. Jeho absolutní nerespektování Vašich požadavků, hrubé chování a jak to sama správně nazýváte příživnictví, činí situaci opravdu obtížnou. Zároveň píšete, že svého syna milujete a chcete mu pomoci. Ostatně jste mu již pomocnou ruku nabídla, on ji odmítl. Působí to na mě dojmem, že by bylo zapotřebí nějaké změny, a to konkrétně změny ve smyslu již dále toto jeho nepřijatelné chování netolerovat. Proto bych Vám doporučila tuto situaci s někým osobně zkonzultovat, jste-li z Prahy, můžete se ozvat přímo mně do Poradny pro rodiče - tel.. 739 268 527, pokud z Prahy nejste, můžu Vám nabídnout konzultaci po telefonu, případně kontakt na zařízení v místě Vašeho bydlište. Zdraví a síly k řešení Vaší situace přeje Eva Formánková.