Šárka
Dobrý den. Už nějakou dobu chodím s klukem, který hulí. Je mu 16, hulí něco přes rok, jak moc a jak často bohužel nevím. To, že Michal hulí, vím už dlouho... On ví, že já to nemám ráda, necpe mi to, a tak jsem mu řekla že je to jeho zdraví. Bohužel s ním nejsem tak často, jak bych so přála, takže nemám tolik přehled co dělá, jak často atd... Nedávno mi ale jeden kámoš jen tak mezi řečí řek, že si myslí, že je na tom Michal závislej. Nejdřív jsem si myslela, že si ze mě dělá srandu... Jenže on mi řek, že je to jen jeho názor, ale že si myslí, že když Michal hulí každej den tak 2 jointy, tak že mu to přijde trochu dost... Od doby, co to vím, mám o něj docela srach. Hledala jsem sice hodně informací o užívání marihuany atd, ale stejně v tom nemám tak úplně jasno. Chtěla bych se zeptat, jak poznám, že je na tom opravdu závislej, jestli bych to s ním měla nějak řešit, a co vlastně delší užívání marihuany způsobuje? Moc děkuji za odpověď!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na marihuaně se vytváří závislost psychická, ne fyzická. Proto je někdy pro okolí méně snadné ji rozeznat a také jí hodně uživatelů podceňuje. Narozdíl od fyzické závislosti na drogách, které se člověk zbaví nanejvýš do několika týdnů, trvá psychická závislost mnohem déle a je zákeřnější. Jestli přítel hulí dva jointy denně, je to opravdu dost. Pokud bez marihuany nevydrží bez problému např. týden, jde už o závislost. Vy to s ním můžete řešit, otázka je, jak moc to bude účinné. Měla byste s ním ale rozhodně mluvit o tom, jak se cítíte Vy vedle někoho, kde je neustále zhulený. O účincích marihuany si přečtěte na stránkách této poradny v oddíle "o drogách".