THC a řízení mot. vozidla
Tom
THC je v krvi a moči detekovatelné i po několika dnech či týdnech, jeho vliv na smysly je ale jen několikahodinový, rozlišuje zákon množství této látky nalezene v krvi? Nezákonné je snad řízení pod vlivem, ne jeho užívání jako takové?! Jak dlouho po vykouření průměrného jointu lze THC nalézt pomocí testerů na sliny používaných policií?, a jak dlouho pak trvá, něž se odbourá v krvi natolik, abych mohl opět řídit? Je li trestné jakékoliv stopové množství, pak defakto nemohu řídit i několik týdnu po po požítí, nezávisle na tom jestli látka ovlivňuje mé schopnosti! Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, policie při silničních kontrolách používá testy orientační, které jsou schopny prokázat metabolity THC v organismu, tyto však neznamenají, že jste aktuálně "pod vlivem", znamenají pouze to, že jste v nedávné minulosti THC užil. V případě pozitivity tohoto orientačního testu je nezbytné provést laboratorní toxikologický test z krve, který prokáže, zda máte v organicmu i "aktivní" THC, což by znamenalo, že pod vlivem jste. Toto aktivní THC zůstává v organismu max. 18 hodin po požití. Takže pokud vám policie při silniční kontrole provede orientační test, který vyjde pozitivní, trvejte na laboratorním testu krve, který je schopen rozlišit, zda jste skutečně "pod vlivem" a dopustil jste se přestupku. Kdyby nebylo něco jasné, tak ještě napište.