konopí
Ludmila
můj 13 letý syn byl ve škole vždy mezi nejlepšími,po přestupu do jiné školy měl ve třídě spolužáka který pěstoval ataké mezi hochy nabízel konopí.syn odolával cca pul roku ale pak se stali nejlepší kamarádi a od té doby má potíže.přestal chodit do školy je pozitivní na THC dokonce vyzkoušel i jiné drogy,je úplně jiný,doma nekomunikuje neposlouchá chodí zaq školu a je mu vše jedno.chodili jsme do renarkonu má kurátorku ve škole propadá ale nic s ním nezmůžu,úplně nás ignoruje .došlo to tak daleko že jsem zažádala o ústavní péíči.chci se zeptat zda je ještě nějaká naděj že bude opět ten správný kluk,kterého měli všichni rádi-zda se dá z toho dostat a jak mu můžu pomoci.děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, naděje je určitě vždycky, jen záleží na tom, kolik problémů do budoucna si stačí nadělat, než přijde na to, že za drogy se platí velká daň. Je dobře, že jste se obrátili na odbornou pomoc. Pokud to nezabírá, je ještě možnost spíš než do výchovného ústavu poslat ho do léčebného zařízení. Protože mu ještě není 18, můžete to udělat i proti jeho vůli. Samozřejmě, není to tak účinné, jako když se jde někdo léčit sám, ale některé děti se tím proberou. Poraďte se v Renarkonu, jaké jsou možnosti ve Vašem okolí. Pro takto mladé lidi to bývá dost omezené, nicméně také se najde. Především bych ale doporučila jasná pravidla a režim doma, s jasnými následky, když je nedodržuje. Ale to jste už asi zkusili. Pak bývá ještě poměrně účinná, v případech kdy nic jiného nepomáhá, rodinná terapie s celou užší rodinou.