pomoc
Nikilie
Dobrý den, mám přítele se kterým jsme se chtěli brát ale já jsem se teď dozvěděla ze asi pred peti lety bral zhruba 3 roky v kuse pervitin. Teď tvrdí, že je čistý a že už by si to nikdy nevzal. Chtěla jsem se zeptat, jestli je opravdu možné do toho už nikdy nespadnout a jestli by to mohlo mít třeba nějaký vliv na naše děti, nebo jestli se u něj může rozvinout schizofrenie, nebo co mohu vůbec od něj čekat. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud přítel abstinuje, tak je to celkem dobré. Riziko, že začne brát pervitin, nebo jiné drogy tady sice je, ale to je záležitost individuelní. Asi kdybyste měla partnera o kterém byste věděla, že mezi 16-19 rokem s kamarády více pil a posledních 5 let nepije, tak byste to tak neřešila. A ono je to přitom celkem podobné. Ohledně schizofrenie a podobných onemocnění tam je pravděpodobnost vyšší v době užívání, pokud je to již 5 let tak je riziko jako u běžné populace. Ohledně onemocnění - je moudré aby se partner nechal vyšetřit na infekce typické pro uživatele drog - HIV a žloutenky, hlavně typ C. Obě infekce mohou probíhat bezpříznakově a může je tedy mít, aniž by o tom věděl. Doporučoval bych to udělat tak, že na testy půjdete společně, aby se necítil divně. Mohlo by to vašemu vztahu uškodit. Kdybyste potřebovali kontakt kam na testy, napište odkud jste, pokusil bych se vám zajistit kontakt.