perník
ala
Dobrý den p.Formánková,nezlobte se,že vás obtěžuji zase,ale psala jsem o synovi a vy jste mi odepsala.Změnila se spousta věcí,,syn nejen ,že nepřestal,ale začal prodávat věci z bytu,fetuje víc,je náladový,zlý,pak zas smutný,dává vinu mě,že za vše můžu já,že je hladový,že nic nemá a je sám,že proto to dělá,že já jsem špatná máma a psychopatka,že mě nenávidí a pak zas příde a chce najíst,nebo ted už vlastně ne,říká,že chcípne hlady a že za to můžu já,že co s ním já dělám.ASI PŘIJDE O BYT,KTERÝ JSEM MU ZAŘÍDILA A PŘIŠEL I OP PŘÍZEN SVÉ EX DÍVKY TED UŽ,,,A STÁLE SE LIRUJE A DIVÍ,ŽE PROČ MU NIKDO NEPOMŮŽE,ŽE PROČ SE LIDI K NĚMU,TEDA JÁ TAKHLE CHOVÁM,,ŘEKLA JSEM MU,ŽE KDYŽ PŘESTANE,TAK MU POMŮŽU,ŽE KDYŽ BUDE DÁL FETOVAT,AT POMOC NEČEKÁ,,,JENŽE ON JAK STÁLE NEJÍM´,MÁ ŽLOUTENKU CÉČKO,TAK MÁ NAD PUPÍKEM A SI I POD NÍM TROCHU DOPRAVA VELIKOU MODŘINU,NEBO SRAŽENINU MODROU,NEBO JÁ NEBÍM,PREJ HO TO BOLÍ A MÁ TO PRÝ Z JATER,,,NIC NEDĚLÁ,JEN SPÍ-KDYŽ MŮŽE,FETUJE KDYŽ NĚCO PRODÁ,LITUJE SE,NECHODÍ K DOKTOROVI A POŘÁD ZA VŠE MŮŽU JÁ,,NEMÁM SIL UŽ DÁL TOHLE ZAŽÍVAT,,TRVÁ TO VELICE DLOUHO A NENÍ S NÍM ZBYTÍ,,,CHTĚLA BYCH SI S NÍM PROMLUVIT V KLIDU,ALE JAK S NÍM MLUVÍM A VIDÍM NĚJAKOU GRIMASU CO UDĚLÁ,JSEM BEZ SEBE A ZAČNU SE ROZČILOVAT,KŘIČET,NADÁVÁM MU VŠELIJAKÉ NADÁVKY,,VÍM,ŽE BYCH NEMĚLA,ALE MÁM V SOBĚ TOLIK ZOUFALSTVÍ A BEZMOCI A ZKLAMÁNÍ Z NĚHO,ŽE SE TAKÉ NEUMÍM KONTROLOVAT,ALE VĚTŠINOU ZAČNE VLASTNĚ NADÁVAT ON SPROSTĚ A JÁ SI TO SAMOZŘEJMĚ LÍBIT NENECHÁM,,DO KUREV,MRTEK,PSYCHOPATEK,BLÁZNŮ,ATD.tAK SPUSTÍM TAKY A NĚKDY MI VE ZLOSTI ŘEKNE,ŽE MI NĚCO UDĚLÁ A PAK TOHO LITUJE A TOTO JÁ SNÁŠÍM 6 LET.,,JÁ UŽ NEMÁM SÍLU NA NIC,ANI MĚ NIC NEBAVÍ,DŘU JAK MEZEK A Z PENĚZ NEMÁM NIC,,PLATÍM ZA NĚJ PŮJČKU,,,TED SI TAK UVĚDOMUJU,ŽE JSEM ASI NEMĚLA ANI PSÁT,JE MI TO UŽ TRAPNÉ,,,NĚKDY PROSÍM BOHA V DUCHU,ABY MĚ HO ZBAVILA PŘEJU SI,ABY NEBYL A JÁ MOHLA SVOBODNĚ DÝCHAT A ŽÍT PO TĚCH LETECH,,I KDYŽ HO MÁM RÁDA,ALE JÁ UŽ SAMA NEVÍM CO CHCI,,MÁM JEŠTĚ DCERU 15 LET,CHYTROU, JDE NA STŘEDNÍ,TA TO SNÁŠELA TAKÉ,,,ANI NEVÍM JAK VŠE VLASTNĚ ZVLÁDÁM TOLIK LET.,,PRÁCI,DOMÁCNOST,PUBERTÁLNÍ DCERU,JSEM I NEMOCNÁ,,,ŘÍKÁM SI,ŽE BY MI BYLO LÍP,KDYBYCHNEBYLA,ALE PAK SI ZAS ŘEKNU,,MÁM DCERU,MUŽE,,JE HODNÝ,ALE SYNA ZA TO VŠE NENÁVIDÍ A NESNÁŠÍ,,RADĚJI UŽ BUDU KONČIT,PSALA BYCH ROMÁN,,,DĚKUJI A S POZDRAVEM SE MĚJTE KRÁSNĚ.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, tím, že využíváte služeb drogové poradny, rozhodně nikoho neobtěžujete. Čím si už však tolik jistá nejsem je to, nakolik Vám tyto služby mohou pomáhat. Z toho, co píšete, je patrné, že se potýkáte s opravdu mnoha problémy. Navíc situace se dle Vašeho popisu stále zhoršuje. Z toho, co píšete, cítím velký strach o Vašeho syna. Je možné, že Vám stačí jen vyventilovat svá trápení - dát je do slov a ty slova někam poslat. Nerozumím vlastně ale příliš tomu, s čím vlastně chcete poradit. Tímto nechci nijak Vaši obtížnou situaci zlehčovat, ba naopak. Píšete na drogovou poradnu, a tak Vám radím: navštivte nějakou odbornou instituci osobně, tam mají více možností, jak Vám pomoci. Vaší zakázkou přitom může být i to, oč si z mého pohledu říkáte nám. Vyventilování Vašich problémů za účelem úlevy. Je možné, že se postupně zakázka může změnit směrem ku nějaké změně, ale to je jen na Vás. Pokud tuto možnost využít nechcete, napadá mě, že si můžete psát deník - jeho zpětné hodnocení by Vám také mohlo přinést nějakou radu - zmapování toho, co se dařilo, co ne, co jak fungovalo na Vás, na syna,... Po 6letech trvajících problémů je více než na čase si říct o pomoc nějakému odborníkovi. Můžete s ním probrat, jaké jsou alternativy, jaké jsou jejich výhody a nevýhody a může Vám pomoci lépe se vyrovnávat s následky svých rozhodnutí. Navíc píšete, že máte ještě dceru, které je 15let. Určitě Vás také moc potřebuje a je více než pochopitelné, že v situaci, ve které se momentálně nacházíte, na ní nezbývá příliš mnoho kapacit. Znovu tedy přikládám kontakt na Poradnu pro rodiče, která se nachází v Praze, jelikož stále nevím, odkud jste. Do poradny se můžete zprvu obrátit i telefonicky, popřípadě se rovnou objednat na osobní konzultaci: 739 268 527. Přeji hodně sil ke správnému rozhodnutí. S pozdravem Eva Formánková.