závislost na jehle
paDachek
Dobrý den, budu se snažit co nejstručněji popsat, co této "jehlové" závislosti předcházelo: je mi 28 let, mám tříletou holčičku a přítele. Pak mám hypotéku, zaměstnání.....a taky asi 12letou drogovou kariéru. Začalo to pervitinem, pak heroin. Nějakým zázrakem se to obešlo bez HEP aj. nemocí u tohoto typických. Nejdelší abstinence byla skoro 2 roky, a to když jsem byla těhotná a pak kojila. Avšak potom jsem objevila Tramal, později znovu heroin.... Stále ta stejná písnička. Svůj problém jsem dokázala dost dlouho tajit a někteří mí nejbližší lidé dodnes netuší....... Jelikož jsem si uvědomila, že OPRAVDU to sama nezvládnu, poprvé jsem požádala o pomoc a zahájila léčbu pomocí přípravku Suboxone. Jsem pevně přesvědčena co chci, ale co mě trápí, je ta jehla, jak se zbavit chuti po tom, jen si tak píchnout...? Z toho mám opravdu obavy. Prosím pokuste se nějak poradit. Děkuji a zdravím PaDachek

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, závislost na jehle se opravdu u některých uživatelů vyskytuje. Není jednoduchý recept, jak se jí zbavit. Je to otázka déledobějšího řešení, se kterým by Vám měl pomoci lékař, který Vám předepisuje Suboxone a u kterého jste v substitučním programu a společně předpokládám plánujete vyabstinování. Pokud by nebylo možné řešit situaci s ním, doporučila bych vedle programu najít terapeuta, specializovaného na závislosti, který by s Vámi řešil nejen závislost na jehle, ale také prevenci relapsu apod. Jen prášek Vás nezachrání, obzvláště po tolika letech a po zkušenosti, že dva roky abstinence nic neznamenají. Ideální by tedy byla k tomu individuální nebo skupinová terapie nebo nepř. denní stacionář. Kontakty Vám ráda zašlu, pokud napíšete, kde by to mělo být, nebo Vám je poskytne lékař, který Vám Suboxone předepisuje.