Pervitin / lecba
Mirek
Hezky den, o vikendu jsem se dozvedel, ze jeden z blizkych pribuznych je pravidelnym uzivatelem pervitinu - byl jsem dotazan, zda bych nevedel o nekom kdo by mohl poradit, kdo ma zkusenosti s danym problemem. Mne osobne se tato i jina problematika tykajici se drog vyhnula veklym obloukem. Rad bych jim pomohl, ale svoji neznalosti mam svazane ruce. Proto se obracim na Vas o radu, jakym zpusobem by mel postizeny postupovat, jak mu muze pomoci rodina, atd. Jedna se o mladeho hocha (22). Zije u rodicu. Doba uzivani priblizne 3 roky, je z okoli Horovic. Prosim o poskytnuti rady, kontaktu, kde bych se mohl dale cilene informovat o damen problemu a nasledne podat informace postizenemu a rodine. Dekuji, s pozdravem Mirek

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, poměrně dost informací, jak postupovat v dané situaci najdete i na internetu, např. na www.odrogach.cz, v sekci "pro rodiče", nebo na www.drnespor.eu, kde je mnoho svépomocných materiálů pro rodiče i uživatele. Osobní kontakt je samozřejmě o hodně lepší, to máte pravdu. Jen si nejsem jistá, jestli je praktické, abyste se informace dozvěděl Vy (a to ještě poměrně obecně, protože Vám pravděpodobně v mozaice celého případu budou kousky chybět), pak je předal příbuzným a ti je pak předali dotyčnému. Aby měla léčba šanci na úspěch je potřeba, aby k ní byl on motivovaný. Pokud to tak je, nebo alespoň náznakem, tzn. je ochoten jít se někam poradit, doporučovala bych poslat k odborníkovi rovnou jeho. Pokud se mu do žádné změny nechce, pak bych tam odeslala rodinu, která by se mohla poradit, jak dál postupovat, aby se jeho motivace zvýšila a aby přestali oni trpět jeho závislostí. Přímo v Hořovicích ani v nejbližším okolí není žádné centrum, kam by bylo možné jít se poradit. Pokud to ale není pro rodinu příliš daleko, doporučila bych obrátit se na zařízení v Plzni nebo v Praze, která jsou osvědčená. V Plzni je to např. Kontaktní centrum Havířská 11, Plzeň, 301 00, telefon: 377 421 034, v Praze by bylo nejlepší obrátit se na poradnu pro rodiče SANANIM Školská 30, Praha 1, 110 00, telefon: 284 824 234 nebo o.s. Anima pro rodiny závislých, Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00, telefon: 224 968 238. Tyto kontakty mohou případně sloužit i Vám. Další najdete na www.drogy-info.cz v sekci "mapa pomoci" po zadání lokality.