alkohol v rodine
kris
je mi 16 let moje maminka je alkoholik. trha mi to srdce, kdyz to musim napsat.byla na leceni v kromerizi, ale to byla kvuli psychickym potizim. chodi k psychiatrovi. ale nikdo na ni nic nepoznal. navím, co mám delat. je postovni doruovatelka. uz jednou se pokusila o sebevrazdu, zapila prasky slivovici. 4 dny byla jako mátoha. pak jsme s tatinkem zavolali zachranku a oni ji tedy pak nasledne odvezli do kromerize. mizi nam alkohol(tatovi), zmizel nam fotak. jeji zlaty nausnice a naramky. prosím poradte mi co mam delat. prosím. myslí si, ze alkoholik není. jsem sama v koncích co mame s tatkou delat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zkuste o tom, co Vás trápí, mluvit co nejotevřeněji hlavně s tátou, ale i s mámou ve chvíli, kdy bude pokud možno střízlivá. Nebojte se dát najevo, jak moc Vás celá situace zaměstnává a jak jste bezradná. S tátou byste měli spojit své síly a zkusit mámu donutit, aby s vámi společně zašla k rodinnému terapeutovi, kde byste si mohli celou situaci probrat v přítomnosti někoho nezaujatého. Z praktických opatření mě napadá hned teď jedno: pokud možno odstranit z domova všechen alkohol. Je to sice omezující pro tátu, ale bude to pro mámu jasný signál, že vy dva jste ochotní něco obětovat proto, aby se situace změnila. A také to pro ni bude alespoň nějaká překážka kdykoli se opít.