Co mám dělat?
Petra
Ahoj, ráda bych věděla co mám dělat. Moje sestra bere drogy - bohužel nevím jaké! Už kůli tomu i krade a prodává všechno co dostane. Já jsem o hodně starší, takže už mám vlastní rodinu a bydlím jinde, ale ona stejně doma neni. Ze školy ji vyhodily. Do práce nechodí. Přebývá údajně u jednoho kluka - ten je naprosto v pohodě, ale ani toho neposlechne co se týká drog. Ráda bych jí nějak pomohla, ale nevím jak na to. Prosím poraďte. Dík P.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý dne, záleží to na tom, jaký spolu máte vztah. Jestli jsem to dobře pochopila, moc v kontaktu spolu nejste. Pak je dost těžké jí o něčem přesvědčit, nebo spíš ji nějak ovlivnit. Přesvědčit je těžké vždycky, když je dotyčný ve světě drog spokojený. Dokud ona sama necítí potřebu změnit svůj život a závislosti se zbavit, budete mít minimální úspěch. Větší vliv by mohli mít rodiče, pokud je na ně ještě nějak materiálně vázaná, případně přítel, u kterého bydlí a který ji tedy zřejmě i částečně živí. Jestli je opravdu v pohodě, tedy nebere drogy, zkusila bych spojit síly s ním.