Pervitin
trable
Dobry den,uz ctyri roky se potykam s problemem a to je muj pritel a pervitin.Jedna se o deset let zkuseneho fetaka.S prichodem puberty se dostal do party ktera zacala varit drogy a u nich zustal az do ted,do doby kdy je zavrely.Muzu o nem rict ze je to "tajny" fetak.Znamí to vsichni vi,ale rodina ani netusi.Pro urady je to obycejne pracujici clovek a police o nem nema ani tucha.Pri tom byl par let tzv.narkomanem na plny uvazek.Muzu rict ze ma stesti ale bojim se ze i na nej jednou prijde.Jak rikam jsme spolu 4 roky,nekolikrat jsem chtela odejit ale on slibil ze prestane tak jsem jak husa zustala.A asi je vam jasne ze kde nic tu nic.No vydrzel to max. 7 mesicu a zas do toho spadl.Ted mi TVRDI ze uz 2 mesice nebere.Tak jsem ho poprosila at si udela test jako vzdy ale on nechce.Jelikoz kdyz si ho delal po prvni tak byl mesic cisty a carka tam jeste byla(jde o test moci)sice tenka ale jeste v nem neco bylo.Tak se ted boji ze test nebude 100% a ja proto od nej odejdu.No vyvinula jsem na nej natlak a ted semnou uz 3 den nemluvi tak nevim co bude dal.Vim jen jedno.Chce prestat,vzit si me,mit rodinu atd. ale potrebuje k zivotu zabavu kterou ma uz jen na drogach.A leceni je pro nej nemozne protoze jak rikam jeho rodice to nevi.Taky je mu uz 31 let,ma stalou praci,je spokojeny s tim co dela a rika ze toto je jeho nejstastnejsi obdobi v zivote.Tak toto je ve zkratce:O)moje trapeni a zadam vas o radu nebo si to alespon prectete at na to uz nejsem sama.Dekuji moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete, tak partner bere a nemá moc vůli to měnit. Ohledně testů - pokud správně chápu, měl je pozitivní ještě po měsíci. Negativizují se obvykle během týdne, a po měsíci jsem ještě pozitivní test u abstinujícího neviděl. Navíc má 10 let trvající karieru, jeho pokusy o abstinenci selhali. Myslím, že pokud se nebude léčit, nebude ani abstinovat. Vám bych asi doporučil zajít se někam poradit a pokusit se společně s partnerem a lidmi, kteří pracují se závislými, stanovit nějaký realistický plán. Jinak úspěch je nepravděpodobný. Pokud napíšete odkud jste, pokusím se vám najít nějaký kontakt.