motivace k léčbě
ira
Dobrý den, ráda bych Vás opět požádala o radu. Mám bratra (37let) několik let závislého na alkoholu. Během dvou let prodělal dvakrát odborné léčení, zatím bez úspěchu. Měl nastoupit opět na léčení, po jednodenní abstinenci se dostavily silné epileptické záchvaty,zasahovala záchranná služba, teď je na detoxu. Moje prosba je: jakým způsobem ho motivovat. Je bez jakékoliv chutě se do něčeho pustit, práce, děti, bydlení. Bydlí sám a daleko od nás, přijde z léčení a chybí následná odborná péče. Musí začít znovu, s dluhy, bez práce, bez bydlení. Můžete nám ještě poradit, na kterou léčebnu se obrátit, kde bude fungovat opravdu řád, struktura dne a budou ty lidi připravovat na následné vrácení se do normálního života. Je součástí léčby i rodinná terapie? Děkuji za radu. S pozdravem Irena.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chybějící následná péče je častý problém a je opravdu potřeba, aby byla zajištěna, když se bratr nemá k alkoholu zase vrátit. Pokud není v okolí dostupné přímo nějaké centrum následné péče, je možné zajistit ji v AT ambulanci, kterých je po republice celkem dost. Pokud je teď bratr motivován, je třeba toho využít. Zkuste ho nasměrovat znovu do pobytové léčby, nebo ideálně do zařízení, které má více prvků komunity, právě těch, které jste popisovala (PL Červený Dvůr, případně zcela komunitní nové zařízení TK Fénix, patřící pod PL Bílá Voda). Se zařízením léčby by měl pomoci detox. V PL Červený Dvůr je součástí právě i rodinná terapie, předpokládám že v TK Fénix také. Co se týče odborné pomoci pro Vás, existují taková zařízení, ale bohužel ne jako ucelená síť. Zkuste najít podle lokality kontakt na www.drogy-info.cz, v sekci "mapa pomoci", pokud se Vám to nepodaří napište, kde by to mělo být.