Tramal
Toník
Před asi 6-ti lety jsem onemocněl chronickýám zánětem prostaty a lékař mi začal předepisovat tramal. Pak jsem měl zase nějaké úrazy a zkončil jsem na Tramalu. vyvrcholilo to tím, že jsem měl předepisován najednou třeba tři recept po několika baleních najednou a závislost byla jasná. Ve vrcholech jsem dokázal sníst i 100 a více tablet denně. Absolvoval jsem několik detoxů a pokusů o léčení, ale nikde jsem to psychycky nevydržel. Teď abtinuji od 11. prosince loni , ale porušil jsem to a navíc jsem měl úraz a dostal jsem předepsaný taky nějaý opiatový preparát proti bolesti a tak se v tom plácám. Ty dávky jsou občasné,jednou týdně, ale pořád něco je. Z práce jsem vyletěl, rodina to už taky nehraje, nic nedělám. A tak to je spíš s definityvním zkončením se žitím. Nevím vůbec východisko, vůli mam slabou a přitom by bylo moc motivace. Co dál? Dík jeatli je nějaká šance. Toník

Odpověděl: Martin Hulík
S tím končením se životem ještě posečkejte. Pár věcí totiž hraje ve váš prospěch: uvědomujete si, že jste závislý a chcete s tím něco dělat - a to zdaleka není samozřejmé, pokoušel jste se o léčbu a to vyžaduje jistou odvahu a investici z vaší strany. Že zatím bez většího úspěchu, možná není v tuto chvíli rozhodující. Nedostatek vůle. Hm...zvládnutí závislosti není v této fázi až tak otázkou vůle, jako spíš nalezení a využití účinné pomoci. Nejvhodnější by byla léčba, ambulantní nebo ústavní. V Praze doporučujeme dr. Profouse u Apolináře nebo dr. Nešpora v PL Bohnice. Zkuste jednu z těcho možností. Pokud je pro vás Prahy moc daleko, napište odkud přibližně jste a my se pokusíme najít vhodný kontakt.
Spolehněte se na svou motivaci, povede vás.