Subutex - jak postupovat?
Dobry pritel
Rad bych se zeptal, jak ma postupovat clovek v pripade, kdy si chce nechat predepsat Subutex. Lek by mel byt pro nekoho, na kom mi opravdu hodne moc zalezi a kdo jej zacina potrebovat: nechce ovsem kamkoli jit a ani si nemuze dovolit, aby bylo jmeno kdekoli evidovano. Lze navstivit nejake prazske centrum anonymne, respektive muze si lek vyzadat nekdo jiny, nez pro koho je urceny? Na receptu pravdepodobne bude muset byt uvedene jmeno + adresa - jak postupovat? Je mi sice jasne, ze je u Subutexu pravdepodobne prisna evidence - na druhou stranu se mi nechce verit, ze neexistuje reseni a zmineny clovek je na tom tim padem hur a hur. Predem Vam mnohokrat dekuji za jakekoli informace.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, obávám se, že předpis je možné vystavit jen člověku, který je skutečně závislý na opioidech a to pouze na jeho jméno. Problémy ze strany institucí nebudou tak dramatické. Ale každopádně platí-brát drogy znamená opatřit si nějaké nepříjemnosti a myslím si, že riziko že se na to přijde a nebo že budu muset zajít třeba do Drop-inu a dohodnout se na substituci patří mezi ty menší nepříjemnosti. A tak, pokud je ten na kom vám záleží na tom tak, že subutex skutečně potřebuje, pomozte mu vyhledat odbornou pomoc. Tak mu myslím pomůžete nejvíc. :-)