xxxxxxxx
somebody
Dobrý den,obracím se na vás,protože už opravdu nevím,co dělat.Je mi 18.Více než dva roky hulím trávu a asi přes rok beru pervitin.Jednu dobu jsem ho brával každý týden(někdy i vícekrát do týdne),myslím si,že hodněkrát to nebylo přiměřené množství.Nikdy jsem si nestřelil,jenom nosem.Chtěl jsem s tím přestat skoro od začátku,ale není to vůbec jednoduché,pokusů bylo fakt hodně,poslední dobou to potřebuju po třech týdnech nebo po měsíci.Tráva se mi tím znechutila,ale té bych se taky nejradši zbavil,ale nejde to.Ta mně taky přináší deprese.Neumím to už kontrolovat.Ale vím,že s tím vším chci přestat.Nedokážu si bez ní představit třeba nějaký výlet pryč,jsem zavřený doma,blízké taky moc nemusím.Moji kamarádi taky hulí,někteří s pedrem teprve začínají,jiní jsou v něm až po uši,ale s těma už vůbec nebývám.Sehnat pedro pro mě není vůbec těžké.Školu dávám docela v pohodě,ale zhoršil jsem se,chci jít na výšku zaměřenou na výrobu léků-já vím,že bych neměl.Jednu dobu jsem bral lexaurin.Pedro jsem bral většinou sám.Mám také kamarády,kteří jsou uplně normálni(je jich fakt málo),ale když je potřebuju,tak si pro mě neudělají čas.naposledy jsem byl sjetý včera a přál bych být po celý rok čistý.Prosím poraďte mi,co mám dělat(jediným mým koníčkem je joga-tak tak si ji udržuju),ale hlavně mě neposílejte k žádnému psychologovi,i když vím,že je malá šance,abych to zvládl sám a jak dlouho tato situace bude trvat?,než vše bude OK.......a prosím dejte mi odkaz na nějakou DOBROU stránku o toxických psychozach a nějakou která Znechutí trávu a pedro uplně,já jsem vždy našel informace docela oničem.........děkuju moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vás trochu zklamu. Chtěl byste zázračný lék, ale ten neexistuje. Pokud nechcete nikam k odborníkovi, připravte se na to, že se můžete prát se závislostí klidně ještě roky. A nebo taky ne. Ale nikdo Vám to neřekne dopředu a budete na to sám. Stránky, které by Vám znechutili splehlivě drogy také neznám. Buď jsou jednostranné a neseriózní a předpokládám, že byste jim ani nevěřil, nebo se snaží o objektivitu a pak je jen na Vás, co si z jejich obsahu vyberete. Myslím, že na každých seriózních stránkách o drogách je toho dost varujícího, pro někoho kdo brát nechce.Co se týče toxických psychóz, myslím, že celkem dobře popsané jsou v sekci "drogy a nemoci" tady na drogové poradně. Pokud máte podezření na toxickou psychózu, doporučuji co nejrychleji k psychiatrovi, protože hrozí, že se Vám časem přehoupne v psychózu trvalou. Jinak Vám fandím, abyste to zvládl i sám, když tedy nikam zajít nechcete. zkuste si dávat menší cíle. Nejdřív skončit s pervitinem, pak teprv marihuana. Držte se kamarádů, kteří nemají s drogami nic společného. A hlavně zkuste řešit své psychické potíže, možná pak zjistíte, že Vám drogy ani nevadí. Kdybyste si to rozmyslel - existují i anonymní služby pro uživatele...