Kolik lidí se kvuli perniku leci?
Antipernikar
"Behem internetovych diskuzi o drogach se uz dlouho snazim dokazat, ze pervitin i dalsi stimulancia jsou velmi tvrde a prilis rizikove drogy, s nimiz by si nikdo rozumny nemel zahravat. Narazim ale na nedostatek spolehlivych cisel. Pokud uvedu, ze podle zpravy hlavniho hygienika je nejvic problemovych uzivatelu prave u perniku (loni tusim asi 3500), byvam poslan do haje, ze je to celkem prijatelny ""odpad"", dotycne stejne k navsteve poradny ci lecebny donutili rodice, atd. Nemam se zkratka o co oprit. Cili: existuji nejake statisticke udaje ci odhady, kolik lidi se u nas kvuli pervitinu jako primarni droze lecilo/leci? "

Odpověděl: Dana Holubová
"Budu tedy pokračovat v odpovědi na Váš předcházející dotaz. Kde hledat čísla už jsem se zmínila. Podle mé zkušenosti z K-centra je pervitin skutečeně svou tvrdostí, tedy problémovostí, zcela srovnatelný s heroinem. Počty lidí užívajících stimulancia nebo heroin, kteří nikdy nenavštíví jakékoliv zařízení, se dají pouze odhadovat. Někdo tedy může spekulovat o tom, že existuje spoustu uživatelů stimulancií, kteří ""nikdy meměli problémy"". Osobně tomu nevěřím. Stimulancia podceňují i někteří lékaři, protože abstinenční stav nebo ""dojezd"" je somaticky méně závažný než u heroinu. Problémy uživatele pervitinu také často vypadají spíš ""jako, že jen zlobí"", je to spíše takový delikvent, který by mohl s užíváním klidně přestat. Účinky pervitinu zjsou také společensky přijatelnější a oceňované. "