extaze
Honza
Rad bych se zeptal ohledne tablet. Na parties uz chodim cca 1,5 roku. Bral jsem prumerne 1 tabletu mesicne, nekdy az 3 tablety za mesic( jen 2x), nekdy zas 1 tabletu za 2 - 3 mesice. Nikdy vsak vice nez 2 za noc. Celkem jsem jich sporadal do 20 ks. K tomu jsem obcas s prateli kouril i travu - celkem tak 5-7 joitu za 1,5 roku. Informace o tabletach ctu vsude mozne jiz delsi dobu, precetl jsem spoustu dotazu v ruznych poradnach a myslel jsem si, ze me jiz neco jen tak neprekvapi. Vim i ze do tablet se davaji ruzne jine ucine latky vcetne perniku. Muj problem spociva v bolestech hlavy a depresivni stavy. Bolesti hlavy zacaly asi tak pred 1 rokem, kdy pouze 1x jsem vyzkousel tripa, a to jen pulku. Nasledujicich 14 dni jsem se citil fakt hrozne, vubec mi to nesedlo. Proto tripa jiz nikdy vice. Nyni jsem uz vice jak mesic naprosto cistej. Posledni 2 tydny prozivam dost drsne obdobi - stala, i kdyz mirna bolest v zadni casti hlavy a deprese. Nejhorsi je zvladani stresovych situaci, ale to vam asi nemusim vypravet. Muj dotaz spociva v tom, jak se da zjistit skutecna pricina techto bolesti hlavy, mozneho pozkozeni mozku a kde se da takoveto vysetreni podstoupit(kontakt). Pred pul rokem jsem byl u lekare specialisty na vysetreni krcni patere, byl jsem i na rentgenu a nic mi nezjistili - pry jsem v poradku. Bohuzel to tak neni. Predem moc diky za odpoved a verim ze mi pomuzete. Honza

Odpověděl:
Na kolik jsou za tvé bolesti zodpovědné drogy, si nejsem jist. Spíš bych se přikláněl k tomu, že budou jiného původu. Příčin bolestí hlavy je velmi mnoho: migrenozní bolesti, cervikokraniální syndrom (to je ta krční páteř), vysoký krevní tlak, špatný zrak, mozkové nádory, otřes mozku, užívání některých léků, kouření cigaret, ale třeba i depresivní syndrom, atd. Jak vidíš možných příčin je mnoho a proto bych ti doporučil navštívit lékaře odborníka, nejlépe neurologa (ten může naordinovat všechna potřebná vyšetření) a eventuelně i očního lékaře (pokud by tvé problémy souvisely s očima) a poradit se s ním o tomto tématu. Co se týká tvých psychických problémů, není neobvyklé, že lidé kteří drogy užívají mají nejrůznější psychické problémy typu depresí, úzkostných stavů někdy dokonce i psychotické stavy. Vzhledem k tomu, bych ti doporučil i návštěvu psychiatra, který by ti jistě se spoustou věcí také mohl pomoct. Samozřejmě, že je na místě vyhnout se jakékoli konzumaci psychotropních látek a to včetně alkoholu. Tomáš