Marihuana a jeji celkovy vliv na nervovy system a organismus
nightwish
Chtel bych se dozvedet, jakym zpusobem pusobi THC na nervovy system a do jake miry ho nici. Napr. pri poziti Extaze dochazi k uvolnovani nadmerneho mnozstvi serotoninu v mozku a to neprirozenou cestou. Ten potom neni rozstepen enzymem jak tomu je pri prirozenem uvolneni.Dopada na nervova zakonceni a nici je. Jen doufam ze pri pusobeni THC nedochazi k podobnym jevum. Ale vim,ze urcite pusobeni THC ma nejaky nepriznivy vliv na nervovy system a prave bych chtel vedet jaky. Predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Marihuana působí v organismu prostřednictví kanabinoidních receptorů. CB1 je lokalizován v centrálním nervovém systému a jeho aktivace způsobuje mimo jiné-příjemné účinky také poruchy paměti a poruchy motorické koordinace. To je celkem patrné v akutní intoxikaci. pokud marihuanu kouříte, jistě jste si všiml, že dalšího jointa balíte již méně zručně. Poškození krátkodobé paměti je celkem známé, méně známé ale je, že může přetrvávat i více týdnů. V těžších intoxikacích se mohou manifestovat psychotické stavy, obyčejně s paranoidním obrazem, časté jsou také stavy masivní úzkosti s motorickou agitací. Občas se ozve někdo, kdo si stěžuje na obtíže se srdcem v akutní intoxikaci. THC vyvolává totiž urychlenou akci srdeční, což u lidí, kteří mají problémy se srdcem může vyvolat problémy.
Při chronické intoxikaci může dojít až k poškození osobnosti. Zajímavé je, že opakovaně jsem v tlustých knihách narazil na fakt, že se to stává hlavně kuřákům hašiše.
Druhý receptor (CB2) je lokalizován na periferii-ve slezině a imunitním systému. Aktivací tohohle Rc dochází k ovlivnění imunitní odpovědi organismu ve smyslu minus. THC jej ale aktivuje jen slabě.
No, pokud to shrnu, tak riziko snad netkví tolik v nějaké masivní toxicitě, ale v plíživě se rozvíjejících změnách. Amotivační syndrom kuřáků marihuany je známý. Typické-pohulíme uvidíme-není jen jakousi žertovnou frází, ale může být i velkým problémem. Samozřejmě, i akutní změny s sebou nesou své. Taková toxická psychosa je taky dílo.
Nechci poučovat, ale myslím si, že všichni huliči by se alespoň tu a tam měli ohlédnout, zda se jim včerejšek neztrácí v mlze. Pokud ano, měli by si dát pauzu, pokud možno hned. Ona se totiž většina věcí vrátí k normálu, ale jen do určité doby.