rozzlobený - pro Tomáše Páleníčka a Martina Hulíka
kamos
Pane Páleníček, Vaše linky mě absolutně neuspokojily a přesvědčily o tom, že nejste odborník ani přes drogy ani přes angličtinu. Na jediné stránce, která se zabývala opravdovými důkazy (ta první) jsem se dozvěděl zase jen o stavu při zhulení. Bohužel ani mé přání po upřímné interaktivní diskusi nebylo vyslyšeno. Odpověď se pravděpodobně nedozvím, pokládám proto jinou otázku, tentokrát lehčí: Můžete mi vyjmenovat alespoň některé klady marihuany? Děkuji za pozornost Kamil

Odpověděl: Martin Hulík
Tak jo. Váš tón je sice arogantní a závěry zcestné, stejně vám ale odpovím.
Tohle je pokud vím, váš třetí "dotaz". V prvním jste se ptal, co se stane, když u vás najde police marihuanu. Odpověď jste dostal a je správná. Dále zda někdo dokázal, že marihuana poškozuje zdraví (kromě plic). Dostal jste jasnou, byť stručnou odpověď, že negativní tělesné i psychické důsledky užívání marihuany jsou vědecky prokázány. Ve druhém dotazu jste se dožadoval konkrétních důkazů, že marihuana poškozuje mozek a vyjádřil pochybnosti o tom, že existují. Zároveň jste nastínil vlastní, poněkud ujetou teorii o tom, jak u kuřáků dochází při k problémům s krátkodobou pamětí. Kolega Páleníček vám odpověděl, smím-li hodnotit, tak správně a nabídl vám několik odkazů, které se danou problematikou zabývají. Namátkou jsem kliknul na 3 z nich, všechny byly k věci, navíc vám ony servery mohly otevřít cestu k vlastnímu pátrání, pokud byste si dal tu práci.
Třetí (tento) dotaz už mě trochu otrávil. Prosím vás, kde jste vyjádřil "přání po upřímné interaktivní diskusi"? Má-li mít tuhle úroveň, jsem rád, že jsme poradna a ne diskusní server.
K těm důkazům o poškozování výbavnosti krátkodobé paměti: informace jsou různé a někdy protichůdné. Některé zdroje tvrdí, že krátkodobá paměť je zasažena jen v době intoxikace a krátce po ní, jiné říkají, že dlouhodobé problémy jsou možné, ale mechanismus jejich vzniku je nejistý. Stejně tak se vede diskuse o dalších negativních jevech souvisejících s marihuanou, jako je neurotoxicita, potíže se soustředěním, demotivační syndrom, možná provokace psychiatrických onemocnění, atd. Pátrejte dál kolem odkazů, které jste již dostal, podívejte se na stránky Mezirezortní protidrogové komise (tam o tom taky něco je), zkuste Erowid.org v sekci cannabis/health atd. A hlavně si položte otázku, jestli vy sám nehulíte příliš.
S těmi klady marihuany - to má být zkoušení? Když jste takový angličtinář, zadejte někam do vyhledávače medical use of marihuana a máte to. Kvalita zdrojů je nicméně kolísavá, jak už upozorňoval kolega.
No, kdybyste nám napsal, jaký problém máte s marihuanou (a soudím, že něco by se našlo), asi by se dalo o čem bavit. Jo, až nám budete psát příště, zvolte jiný tón. On když takhle někdo léta studuje a léta pracuje v praxi a podílí se na výzkumech, atd., může pak mít tendenci podobně laděné dotazy házet do koše. Zvlášť když jich ještě hodně stojí ve frontě a jsou bez urážek.