SCHIZOFRENIE
shm!8
chtěl jsem se zeptat na fenomén schizofrenie(funkční). Je to nemoc, ale podobné příznaky měli i mystikové, umělci...Nejde v případě kdy není patrná jasná příčina(šílený zážitek na droze) pouze o stav existenciální vykořeněnosti, nebo o absenci jasné duchovní odpovědi na otázky mimo naše vědomí..... jěště, neexistujaký graf na kterém by se dalo ukázat alespoň s min přesností vývoj nemocných se schizofrenií za posl. 100let

Odpověděl: Jakub Minařík
To co se ptáte, není na odpověď ale spíše na prostudování mnoha tlustých knih. :-) Asi takhle, možná by vám spousta psychiatrů odpověděla, že to, že je někdo umělec nebo prožívá nějaké extatické stavy neznamená, že není schizofrenik. Ale asi to, nač se ptáte, je spíše atypická organisace osobnosti, při které se mohou podobné stavy objevovat. Takoví bývají kreativní podivíni. Jistě by do téhle skupiny patřilo mnoho vědců, umělců, ... Z hlediska okolní společnosti jsou takoví lidé, mírně potrhlí a jejich stav je někde na hranici normality.
Ten váš graf k disposici nemám. Ale možná byste byl úspěšný v národní lékařské knihovně, nebo v knihovně Psychiatrického centra Praha (PCP), pokud byste chtěl do toho investovat energii. :-)