Svéprávnost
six
Zdravím, někde jsem četl, že jde zbavit svéprávnosti člověka závislého na alkoholu, můj dotaz zní: zda jde zbavit svéprávnosti zletilou osobu závislou na drogách. Děkuji za odpověď ...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Otázku způsobilosti k právním úkonům /nesvéprávnost nebo částečná svéprávnost/ je záležitost, která závisí na posouzení lékařů v rámci znaleckého posudku. V praxi tyto návrhy podávají příbuzní a blízké osoby, případně zdravotnická zařízení. Samotné nadužívání alkoholu není navíc obvykle důvodem pro zbavení svéprávnosti - pokud se tedy k alkoholu neváže další psychiatrická diagnóza. Nevím, proč se ptáte, ale jestli byste měl na mysli konkrétní případ, pak by bylo dobré situaci konzultovat s odborníkem. Pro začátek bych Vám doporučila obrátit se na Právní poradnu A.N.O.: Koněvova 95 130 00 Praha 3 - Žižkov; tel./zázn: 222 582 932; fax: 222 585 029; mobil: 736 760 701. S pozdravem, Gabriela Koryntová.