syfilis
nefro
Měla jsem nechráněný pohl.styk s osobou,která má asi syfilis.Požádala jsem svoji gynekoložku o provedení testů na syfilis a kapavku.Ona odmítla s tím,že je to příliš drahé(5000), že ji to pojšťovna nezaplatí, a že by to musela platit ze svého.Na koho se mám prosím obrátit? Je třeba si ty testy zaplatit ze svého a kolik stojí? Děkuji

Odpověděl: Helena Hošková
Napadají mě tři možnosti. Jednou z nich je zkusit kontaktovat jiného gynekologa či gynekoložku a požádat je o odborné vyšetření, které Vám Vaše lékařka odmítla provést. Druhou možností je obrátit se na Krajskou hygienickou stanici v Praze - adresa: Rytířská 12, p.s. 203, Praha 1, PSČ 110 01; tel.: 02/96336700. V níže uvedených hodinách tam provádějí odběr potřebných vzorků a následně je testují: PO - ČT od 7.00 do 14.00, v PÁ od 7.00 do 13.00. Vzhledem k tomu, že je víkend, se mi bohužel nepodařilo zjistit, zda jsou tyto testy prováděny bezplatně nebo za úhradu. Třetí možností je navštívit organizaci Rozkoš bez rizika (Bolzanova 1, Praha 1; tel.: 02/24234453), kde každý čtvrtek od 17 do 20 hodin ordinuje gynekolog a dermatovenerolog. Služby v tomto zařízení jsou poskytovány bezplatně. Držím palce a nenechte se odbýt! :o))