coafil + amfetamin
Flipnic
Dobrý den, chci se zeptat na věc, na kterou mi asi stejně moc přesně neodpovíte. Antidepresivum Coaxil totiž není moc dobře prozkoumáno a nikde jsem se o něm moc podrobných informací nedočetl. Myslím třeba co se týče přesného mechanismu působení atd. Už jsem za život vyzkoušel snad všechno možný od drog po léky, psychofarmaka a kombinace. Naprosto mě ale dostala a vyděsila kombinace amfetaminu (ne pervitin - meth) a coaxilu, který sem bral asi měsíc. Zdánlivě neškodný, jemný coaxil, který nemá výraznější vedlejší účinky jako třeba SSRI, IMAO nebo neuroleptika dal asi s max 10mg amfetaminu (olíznul jsem jen vizitku) brutální kombinaci, kdy jsem během hodiny myslel, že přišla moje poslední hodina. Nával stíhy, tlak v hrudníku, nemožnost se nadechnout, ukrutnej neklid a nakopanost, křeče v hrudníku a těle, sevřeli se mi ruce v pěst do křeče. No šílený!!! Přitom toho amfetaminu bylo neuvěřitelně málo... Ještě že jsem u sebe měl lexaurin, jehož 10mg, který jsem rozkousal to po hodině sklidnily ... Druhý den jsem si vzpomněl, že jeden můj známý ho bere taky a že je riziko, že si dá do něj perník nebo speed. Tak jsem mu psal rychle sms s tím, ať to nedělá, že to je o život. On mi odpověděl, že pozdě píšu, že kvůli tomu před týdnem skončil na pohotovosti ... Já bral coaxil asi měsíc a dal sem do toho 10mg amfetaminu. On jej bral 2 dny (!!) a dal do toho údajně asi 10 mg metamfetaminu. Jde o to, že vůbec nechápu, čím to je a proč se to tak bije. Zažil jsem už podobný stavy dvakrát. Jednou po SSRI a extázi ve velkých dávkách, jednou po užívání vysokých dávkej l-tryptofanu a pak lajně koksu. Ale tento efekt byl naprosto nejhorší a nejbrutálnější ... Upozorňuju, že vím, že bych takový kombinace neměl dávat, že bych neměl brát drogy atd. Samozřejmě to vím, ale je mi skoro 30 a zažil sem si s tím svoje a teď už vedu pohodovej život. Navíc ten amfetamin jsem si nedal úmyslně, spíš náhodou a neuvědomil jsem si, že mám v sobě nějaký psychofarmakum ... A pak tohle. Rozhodně mě napadlo, že určitě přibyde lidí, kteří si dají do coaxilu klidně celou čáru perníku, protože jim nedojde, že se jim něco může stát a dopadnou zle ... Proto na tohle spíš upozorňuju prostřednictvím poradny a ptám se, jaký mechanismus způsobí takové stavy, ještě k tomu tak vygradované. Když coaxil sám o sobě je úúúplně v pohodě psychofarmakum ... Děkuji a ať si na to dává každej pozor!!!

Odpověděl:
Dobrý den, vzhledem k tomu, že váš dotaz je po odborné stránce poměrně náročný, kontaktovala jsem MUDr. Tomáše Páleníčka ze 3. lékařské fakulty UK v Praze, který se neurovědami zabývá. Tady je jeho odpověď: "Důvod je jednoznačný už vzhledem k tomu, jaké jsou interakce tianeptinu (účinná látka coaxilu) s jinými antidepresivy, kdy se nidy nesmí kombinovat s inhibitory monoaminooxidáz (IMAO). Amfetamin stejně jako metamfetamin nebo i MDMA mají určitou aktivitu IMAO a jejich kombinací může vzniknout velmi závažný stav, který teoreticky může končit až smrtí. Mechanismem je nejspíše rozvoj serotoninového syndromu (tianeptin působí především na serotonin), ovšem popsané příznaky, i když ne v takové míře jako zde, by se daly zařadit k nežádoucím účinkům tianeptinu a asi byly výrazně zesílené přidáním amfetaminu. Navíc si nejsem jist, jestli tyto dvě látky spolu ještě neinteragují na úrovni metabolismu (tedy jestli např. tianeptin nepůsobí jako inhibitor metabolismu amfetaminu). Tomáš Páleníček" Jen na závěr - vy už špatnou zkušenost máte, takže doufejme, že váš dotaz odradí od podobných experimentů i další. No, buďte na sebe opatrný. Jana Marečková