stav po pervitinu
Spr
Dobrý den, v letech 97-99 jsem pravidelně bral pervitin, pak jsem dlouhou dobu abstinoval a v posledních dvou letech jsem měl 4 x ,něco ve stylu ,že jsem potkal známé , vzpomínky na staré časy atd... Nejde mi ,ale o závislost mám jiný problém . Po té poslední akci (1 x i.v. běžná dávka) , stav normální , jízda přes noc, ráno po 14 hod od apl. normálně do práce , večer dithiaden pro lepší usnutí... jenže 3. den po té jsem se probudil s lehkým tlakem na levé straně hrudníku ,který trvá už 5 dnů... Celkem dost se bojím nějakých srdečních poškození a zajímalo by mě co může pervitin po téhle stránce způsobit ??? Vyčítám kolik problémů mi způsobilo to jedno "ujetí" a vím ,že pokud to v nejbližších dnech nepřejde naštívím lékaře. Předem dík za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin je velká zátěž pro celý organismus, především pro kardiovaskulární systém (srdce a cévy). Mohlo by se jednat o potenciálně závažné potíže, se kterými bych pro jistotu vyrazila k lékaři hned. Asi bych ani netajila, že Vás problém provází od užití pervitinu (můžete říct, že se jednalo o naprosto ojedinělou zkušenost). Dalším velkým rizikem, které vnímám, je to, že po dlouhém období abstinence opět užíváte pervitin. Sice v nízké frekvenci, ale za to injekčně a necháte se zlákat vzpomínkami na staré časy a známými. Od toho už byste měl být od toho roku 1999 podstatně dál. Chápu, že po několika užitích nad závislostí neuvažujete, ale myslím, že je potřeba mít na paměti, že jste dva tři roky bral pravidelně a že jste se k pervitinu vrátil... riziko návratu k závislosti tu je. Zkuste ten perník už vynechat. Nejspíš Vám není dvacet, chodíte normálně do práce a máte nějak zajištěný život... a s pervitinem máte už tolik zkušeností, že jste s tím na dost dlouho seknul. Není potřeba se k tomu vracet. :)