Drogy a zákony
Auritus
17letý mladík přistižený s kamarády policií při kouření marihuany.Nebylo u něj zadrženo žádné množství marihuany.Nyní předvolán na policii. Policie odmítá přítomnost matky s vysvětlením, že se nejedná v jejich případě o výslech, ale o "zjišťovací rozhovor".Má právo být matka přítomna, pokud si to přeje její neplnoletý syn?

Odpověděl: Jakub Minařík
Takže, radil jsem se o tom s právníkem a je to takhle: Takové právo neexistuje. Záleží na rozhodnutí vyšetřovatele, zda matce účast umožní či nikoli. Právník se kterým jsem se měl možnost radit se klonil k názoru, že prospěšnější než matka by byl obhájce. Na toho sice nemá nárok (to jako v tom smyslu, že obhájce by musel být ze zákona u nezletilých přítomen pokud by se jednalo o trestný čin), ale může jej mít, pokud si jej zaplatití. Pak by obhájce mohl být přítomen i při výše zmíněném podání vysvětlení.
Snad to takhle bude stačit. Klidně se ale ještě zeptejte. :-)