prace s drogove zavislymi
Pabla
Co bych musela udelat, abych mohla pomahat lidem drogove zavislym? Je velmi caste, ze K-centra uprednostnuji lidi se zkusenostmi z drogami, coz sice chapu, ale prece nezacnu fetovat, abych pak, coby vyleceny fetak, mohla pomahat jinym fetakum. Existuji nejake pomocne prace, ktere mohou delat i naprosti - nebo castecne pouceni laici? Za zodpovezeni dotazu predem dekuji.

Odpověděl: Petr Nosek
"Musím trochu poopravit Váš názor. Pokud mohu mohu mluvit za Kontaktní centrum SANANIM, je sice pravdou, že za 8 let jeho provozu zde pracovali někteří ex-useři (z angl. ""bývalí uživatelé""), ale byly to spíše výjimečné případy. Rozdodně to není tak, že by při výběru zaměstnanců do K-centra bylo výhodou užívání drog v osobní anamnéze. Spíše naopak. SANANIM jako občanské sdružení má pravidlo, dle kterého může být jeho zaměstnancem ex-user abstinující určitou dobu (minimálně 2 - nyní si nejsem 100% jist ne-li dokonce 3 - roky). Rozhodně tedy nemusíte drogy začít brát, abyste se mohla věnovat práci s drogově závislými. I o.s. SANANIM poměrně často přijímá nové pracovní síly na nejrůznější posty od terapeutů a managerů až po knihovníky/-nice... Pokud máte zájem, sledujte webové stránky o.s. SANANIM a rubriku inzerce. Jistě se dočkáte... Hodně štěstí a díky za podporu."