resocializace
Pabla
"Existuji i v CR nejake konkretni resocializacni programy? Mam na mysli neco jako farmy v Italii apod. Mam pocit, ze nekteri ""byvali"" fetaci odchazeji z lecebny, ale pak uz neprojdou zadnou dalsi peci, vetsinou pak znovu zapadnou do sve party a jsou zase tam, kde byli. Co s tim?"

Odpověděl: Petr Nosek
"Myslím, že zde nevědomky zaměňujete dvě odlišné formy péče. Tím co nazýváte ""farmy v Itálii"" pravděpodobně máte na mysli terapeutické komunity, kde žijí klienti společně na jednom místě, společně chodí do pracovního programu, vaří, zajišťují provoz komunity, úklid atd., to vše samozřejmě prokládáno psychoterapeutickými skupinami. Resocializaci po odchodu z léčby nabízejí zase tzv. dolečovací centra, kam klienti po léčbě mohou docházet a kde je program koncipován jako postuoné rozvolňování terapie a podpory společně s prevencí relapsu (=porušení abstinence). Oba dva druhy zařízení v ČR existují a pokud zavoláte na tel. číslo K-centra SANANIM, můžeme Vám předat příslušné kontakty či poradit jak se do podobných zařízení můžete vy nebo někdo z vašeho okolí dostat."