kokain
Klara
Dotazu na kokain a zavislost na nem je tu spousta, pridam dalsi. Privedl me k nemu pritel vice nez pred pul rokem, spolecne s extazi. Problem je, ze po kokainu, na rozdil po extazi, mi neni spatne... Doted jsme kokain brali tak dvakrat tydne, nemela jsem ani trochu pocit, ze bych si na nej mohla vytvorit zavislost. Jenze pritel ted odjel a ja zacala shanet sama... zacinam se trosku bat, jednak si to nemuzu dovolit financne a za druhe nevim, kdy prekrocim tu hranici, ktera je blizko... Jak dlouhe prestavky by se mely dodrzovat, aby bylo riziko toho, ze do toho spadnu uplne, co nejmensi? Vim, ze se to da tezko rict obecne, ale aspon priblizne... Prestat uplne silu nemam. Nebo mozna mam a nechci? Nevim, proc je to tak tezke...

Odpověděl: Martin Hulík
Volal jsem ohledně vašeho dotazu jedné známé, která má se závislostí na kokainu bohaté zkušenosti a její doporučení by se dala shrnout do následujících bodů:
1) čím méně, tím lépe
2) pozor na týpky, co budou mít tendenci si vás na koksu "vychovávat" - zvlášť to platí, pokud je vám kolem 18 let nebo méně
3) při frekvenci 2x týdně očekávejte průšvih do půl roku, s přihlédnutím k tomu, že jste přišla o sponzora a to by vás mohlo dotlačit k získávání peněz nejpodivnějšími prostředky
4) Kvůli finanční náročnosti kokainu se můžete brzy ocitnout pod tlakem k přechodu na pervitin, což váš životní styl rozhodí úplně (to samozřejmě neznamená, že pokud zůstanete u kokainu, budete v pořádku).
A já k tomu dodávám: abstinence od kokainu je možná jediná cesta, jak se výše popsaným komplikacím vyhnout (a je jich víc: paranoidní poruchy, vyčerpání organismu a zvýšená nemocnost, problémy ve vztazích, sexuální problémy, atd...). Jestli to budete chtít změnit, udělejte to co nejdříve.