Přenos žloutenky typu C
Checo
Přeji dobrý den.
Chtěl bych se prosím zeptat, jestli je možné nakazit se žloutenku typu C při orálním sexu jak ženského(lízáním) tak i mužského(kouřením)?? Prosím co nejdříve o odpověď.
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Checo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Pokud nedojde k krevnímu přenosu, tak to možné není. I tak Vám doporučuji se po uplynutí inkubační doby, tj. cca po 3. měsících se nechat otestovat, zdarma ve nejbližším kontaktním centru nejen na žloutenku C a B, ale i na HIV a syfilis, kterým se felací může člověk nakazit i bez krevního přenosu. Pokud jste neužíval a neužíváte drogy, tak ve zdravotnickém zařízení.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Buďte na sebe i ostatní opatrný a nejen do výsledků testů užívejte při sexu kondom. I kondomy dostanete zdarma v nejbližším Káčku, nebo od pracovníků spádového terénního programu.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.