Prohledejte již zodpovězené

hospitalizace protialkoholní spojená s podáváním léků na bolest zad

Janule

Dobrý den,

Manžel má již dlouho silné palčivé bolesti kvůli bederní páteři a má jít na operaci stabilizace bederní páteře 13.2, která mu má pomoci od bolesti.Žádné doposud prášky (Tramal,Zaldiar,Diclofenac) mu nezabírají a tak je přestal brát a místo toho se dal před 2 měsíci na alkohol. V současné době už pije ve dne v noci na bolest. Přidaly se mu depresivní stavy, skoro nejí, zmateně mluví, v noci mluví a stále, často jej bolí srdce a mám o něj strach, že nevydrží do operace a že neobstojí na předoperačních testech. V noci nespí a doléhá to na mne a na celou rodinu a fakt se to už nedá psychicky zvládat. Vím, že bez odborné pomoci to nezvládneme. Nevím, jestli existuje nějaká krátkodobější protialkoholní (psychiatrická) hospitalizace na cca 3 týdny spojená s podáváním silnějších léků (náplastí) na bolest zad - ideálně v moravskosl.kraji. Jsme ochotni si to zaplatit.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová

Dobrý den, Jano.

Skutečně to vypadá, že váš manžel by potřeboval odbornou péči - pokud je v takovém stavu, jako popisujete, je docela možné, že by nebyl schopen operaci bezpečně absolvovat.

Co dělat: váš manžel potřebuje nejprve bezpečně alkohol vysadit - to mu zajistí na pracovišti, které poskytuje tzv. detoxifikaci, tedy vystřízlivění, ale zároveň tlumení rizikového abstinenčního syndromu a současně i monitoraci zdravotního stavu. Po detoxifikaci přichází čas na stabilizaci, která potom probíhá na psychiatrických odděleních, v psychiatrických nemocnicích a léčebnách. Ve vaší blízkosti jsem nalezla např. Psychiatrickou nemocnici v Opavě, kde poskytují detoxifikaci i navazující léčbu závislosti v jednom zařízení.

Co se týče léčby bolesti během hospitalizace: bude asi dobré se předem domluvit s lékaři psychiatrického zařízení na podmínkách, za jakých budou schopni léčbu poskytovat. Bude pravděpodobně potřeba nějaké doporučení od lékaře, který má vašeho manžela v péči kvůli těm zádům, aby měli informace ohledně léků na bolest, pohybového režimu a podobně. Aplikovat náplasti apod. by snad neměl být problém.

Léčba takového typu je hrazena zdravotní pojištovnou.

Doufám, že vám tyhle informace pomohou situaci vyřešit. Kdyžtak se neváhejte na nás znovu obrátit.

A bude dobré, když nebudete s voláním příliš otálet - na léčbu bývají pořadníky a může chvíli trvat,než se člověk dostane na řadu. (Další varianta je, zkusit přijet na akutní příjem rovnou a informovat o akutním stavu vašeho manžela.)

Zde odkaz na PN Opava:

Přeji hodně štěstí vám, manželovi i celé rodině, pevné nervy!

S pozdravem

T.E.