Marihuana
Alena
Dobrý den, u 17ti leteho syna jsem našla obaly Chill's canna boom high lion. Přiznal, že už to s kamarády několik měsíců kouří. Tvrdí, že jen jednou týdně. Slíbil, že už nebude, ale udělal to znovu. Studuje na gymnáziu, prospěch má průměrný. Působí jako skautský vedoucí. Tvrdí, že ho to vždycky vyklidní, ale že nepocituje potřebu si to vzít. Potřebovala bych poradit, jak postupovat.
Děkuji
Alena

Odpověděl: Jakub Minařík
Mně se tedy nepodařilo identifikovat složení, takže stran rizik nemám odhad, většinou mi to vyplivávalo nějaké konopné produkty s obsahem CBD, což by byla bezpečnější varianta. Konopné drogy patří obecně mezi látky s nižší mírou rizika, jsou výrazně méně rizikové než například legální alkohol. Tedy až na nějaké syntetické kanabonoidy. Pokud by bylo třeba se podívat na rizikovost, musel bych najít přesný preparát a nebo znát složení.
Stran syna - no je mu 17, skaut, gymnazista funguje i když je student průměrný (ale to já byl taky), ... je ve věku, kdy člověk experimentuje s lecčíms, se vztahy, látkami, mozek se mu celý přestavuje a žádné alarmující informace nepíšete, tak bych asi nepanikařil.
Určitě bych to sledoval, zkuste zjistit o jakou látku se jedná, ale taky to může být něco, čím jsme prošli všichni a s odchodem "telecích" let se problém vyřeší. Zkuste o tom se synem mluvit, nepačte z něj sliby už nikdy, lépe je mu sdělovat, že se vám to nelíbí a jste z toho neklidná, případně mluvit o tom, čeho jste si všimla (pokud nějaké změny uvidíte a zaregistrujete - chování, kamarádi, zájmy), a ptejte se, podle čeho by problém poznal on ... Existují poradny pro rodiče, kde se o tom můžete pobavit detailněji, najít strategii, zkusit zjistit o jak vážný problém se jedná.
Napište, kdybyste potřebovala nasměrovat do poradny, měla složení, .... nebo jen tak se chtěla svěřit a nebo poradit.
MUDr. Jakub Minařík