Pomoc
Janajenik
Vůbec nevim, jak mám se synem mluvit, jak ho motivovat,aby přestal hned. Je zasekly, že přestane po maturitě (duben, květen). To je za dlouho a riziko dalšího epileptického záchvatu je velké.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, velké dávky Kratomu jsou asociovány s epileptickými záchvaty, nicméně to je možná dobré říci, že to není epilepsie jako taková. Takové záchvaty vyvolané nějakou látkou, která snižuje záchvatový práh, ... jsou něco jiného, přece jen s jinou prognozou a jinou mírou rizika. Ale já jsem zprávu od neurologa neviděl, tak to píšu jen abyste se tolik nebála a neviděla to jen v temných barvách.
Závislost na kratomu je otravná záležitost, kratom je atypický opioid a vysoké dávky mohou vyvolat spoustu obtíží s vysazením ... I když je to látka s relativně nižší mírou rizika (například je mnohem menší riziko dechového útlumu), k vysazení je potřeba specifická medikace jako třeba k vysazení morfia, heroinu a jiných opioidů.
Navíc od středy platí regulace kratomu, v celé ČR je 17 obchodů, které mají licenci k prodeji. No zatím se nic dramatického neděje, přece jen to bude mít nějakou setrvačnost a lidi mají zásoby, ... Nicméně může se stát, že to začne lidem docházet, koupit to viditelně není kde, tak možná začnou hoňky.
Syna pozdravujte a vyřiďte mu, že jestli se chce vyhnout absťáku a nějak v klidu vystoupit, tak je hodina dvanáctá. Vzhledem k tomu, co se do ČR vozí, tak jsou myslím v Čechách spíše desítky tisíc "tvrdých" uživatelů, volné kapacity péče nejsou, resp. pokud nějaké budou, tak na celou republiku se budou pohybovat v desítkách a nebo nižších stovkách míst. A to taky nemusí být léky. Tož. Třeba to nebude tak horké. Já počítám většinou s těmi dramatičtějšími scénáři.
A napadá mne, jestli byste si vy sama nechtěla zajít o situaci promluvit do naší Poradny pro rodinu. Ono se takhle na dálku, z těch pár informací, těžko radí co a jak. Pokud by vám to dávalo smysl, můžete se ozvat sem.
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
+420 284 824 234
+420 739 268 527
rodice@sananim.cz