Závislost - pomoc
Phendas23
Dobrý den, je mi 22 let a jsem závislý na drogách asi… začalo to asi kolem 16-17 let, to jsem zkusil poprvé myslim extázi, od té doby se to stupňuje na horší a horší drogy, dřív pervitin asi jednou týdně
a teď mefedron, horší je že už si mefedron dávám i v týdnu někdy, a kazdej víkend s kámošema ale i sám doma. Přijde mi ze z party jsem jedinej kdo si to přizná, ale i kdyz to vim tak si stejne zase koupím další sáček.. Fakt uz nechci, chci přestat nejlépe úplně a žít zase normální život. Nejde ani o to že by me to bavilo spis o to ze je to pro me útěk z reality. Kdyz jsem začal pracovat tak sem si prosel dost neuspěchama. V průběhu školy jsem si vzal nějaké půjčky a táhne se to semnou do teď, mam z toho všeho hrozný stres, a těma drogama asi utíkám, jenže horší je to ze se nic nevyřeší a kolikrát je to jeste horší, nemam žádnou motivaci, skoro nic mě nebaví, vlastně by se dalo říct že ztrácím chuť do života. Je pro mě nesmírně těžké se přemluvit k obyčejným věcem jako je uklid, atd. Věřím ze to snad není všechno ztraceno, a ze půjde se dát zase nějak dohromady, chci zas cítit radost a lasku, chuť do života.. můžete mi prosím dat nějaké rady ? Přijde mi ze uz je ta situace dost vážná, nechci skončit jako nejakej feťak na hlavaku, chci mit normální život.
Předem děkuji za odpověď a pomoc.
A omlouvam se, potřeboval jsem se asi i vyzpovídat z toho všeho.

Odpověděl: Jakub Minařík
Prdlajs je ztraceno, je vám 22 a trochu jste blbnul. Ne, že by to byl ideál, ale tohle má za sebou spousta lidí. Nechci to bagatelizovat a odbýt to prostým: přestaňte. Napadá mě, že bych někam dorazil, teda ne já, vy myslím, protože - se v drogách motáte a obtížně hledáte cestu ven a protože máte ty dluhy a potřeboval byste pomoci i s tím. Návíc podle toho, co píšete, tak popisuje klinické známky deprese, ... Z toho se vymotat sám, bez toho, že vás někdo zaléčí (deprese, medikace pro podporu k vysazení, ...) a poradí vám (dluhy, návazný stres, ...) bude těžné. Asi není potřeba plánovat léčebnu, tohle by se mělo bez velkých komplikací zvládnout ambulantně.
Tak mě napadá, že když napíšete, odkud jste, tak bych se mohl pokusit vás někam nasměrovat. Ale kdybyste nechtěl, klidně napište taky, můžeme leccos vymyslet online přes poradnu.
MUDr. Jakub Minařík
Ps. Táta říkával, že čert sere dycky na větší hromadu, lhostejno jestli prachy a nebo průsery. Možná, že průserů už čert nasral dosti, tak nezbývá, než ho přesvědčit, aby z něj začalo vypadávat něco jiného. Možná, že právě tím, že jste napsal, se to celé nastartuje. :-)