Po jaké době nalížu?
Cigarko
Dobrý den, aktivně jsem hulil skoro každý den asi 10 let, poslední půl rok s občasnými přestávky třeba 2 týdny, ale poslední měsíc jsem nehulil vůbec. Nedávno jsem si dal jednu skleněnku a můj dotaz zní po jakou dobu můžu nalítat, když jsem měsíc nehulil, jestli je to pořád bráno jako pravidelný poživatel thc nebo už tam je menší riziko?

Odpověděl: Jakub Minařík
Já asi nerozumím moc dotazu, nevím, co je myšleno tím nalítat. Doufám, že nejste letec, jestli jo, no tak ... budu věřit australskému výzkumu, který říkal, že pilot pod vlivem THC je bezpečnější, než ten co nic neužil. Teda jestli si ten výzkum dobře pamatuju, doporučuju se podle toho neřídit. :-) Jestli jde o to, jak to bude s pozitivitou, tak trochu záleží na tom, jaký jste byl hulič. Lidi, co hulili gramy, až desítky gramů denně, se mohou negativizovat i měsíce. Jinak po měsíci byste měl být skorem čistej, tak bych hádal, že pozitivita THC bude mít dynamiku občasného uživatele, takže byste se měl negativizovat za týden až dva.
Jinak asi pravidelný uživatel jste (byl?) asi závisí jak to bude dál. Musela to být docela dřina, omezit užívání, abstinovat, dovedu si představit ty chutě. Jste hustej. :-) Ale rizika se nepochybně zmírňují, a ušel jste na cestě celkem kus, tak blahopřeju.
Takže doporučuju pokračovat, jestli jste si dal skleněnku, tak je to drobné škobrtnutí na cestě, tak spíš kráčejte dál. Samozřejmě se to může ještě nějak klikatit, ale zkuste to držet, to se postupně poddá.
MUDr. Jakub Minařík