Test z moče
Zoufalka
Prosím vás o vyjádření. Chci udělat test na drogy (pervitin)pomocí moče. Kdy si musel dát dotyčný dávku, abych si byla jistá, že drogy užívá. Jak dlouho bude v moči pozitivní odezva drogy.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejlépe den dva po, obvykle tak max. 4 dny bych počítal, jestli bere hodně tak tak do týdne.
Jen je taky dobré přemýšlet o zkřížené reaktivitě, třeba léky s pseudoefedrinem, ... mohou způsobovat falešnou pozitivitu. Jinak platí, že pokud by výsledek kolidoval s tvrzením, platí, že je potřeba jej konfirmovat, tedy dovyšetřit chromatografií a nebo spectrometrií, tedy konfirmačními metodami, screening v laboratoři nestačí. Stojí to nějaký tisíc, pokud si to budete platit sama.
MUDr. Jakub Minařík
P.s. Nepíšete o kontextu, a tak. Ono má některé věci smysl dělat v nějakém komplexu. Test který děláte někomu, kdo na to prdí, a pak se s váma bude stejně jen dohadovat, nemá moc smysl. Spíše bych doporučoval dotaz formulovat i s kontextem, mohli bychom lépe poradit a nebo vás někam nasměrovat.