Jehly
Zanett
Dobrý den dlouhodobě užívám pervitin nitrožilně bohužel málo kdy třetím do žíly jedou vedle což znamená že po aplikaci nemám nájezd a mám boulí a otok po celém ruce za co se stydím protože fungují životě chodím do práce což je nepříjemné viditelné ruka.. ptám se jak aplikovat správně jehlu nenašla žádný postup na YouTube nikde. Klidně přešla bych na jiný fázi užívání ale chi nájezd a to dosáhnu asi jen nitrožilně. Četla sem že v USA existují US Sanitky kde vám drog aplikují bezpečné u nás něco takového není? Nebude? Za veškeré informace předem děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Teda, že by někde aplikovali drogy uživatelům, to nevím, obvykle ale existuje možnost, že vy sám si v bezpečném prostředí a pod dozorem aplikujete ve "šlehárně" ať stacionární, či mobilní. Mobilní šlehárna existuje v Brně, stacionární pak v mnoha městech Evropy, v Čechách ale není. Ale platí, že vám nikdo nepomáhá, resp. může mít např. radu směřující k minimalizaci rizik, například když vidí, že si to aplikujete proti směru toku krve, používáte špatně sterilizaci a tak podobně. Jsou to rady, které mají minimalizovat rizika spojená s užíváním. Že by vás někde přímo našlehávali, nebo jinak pomáhali, tak to ne, protože to neodpovídá filozofii Harm Reduction, navíc, když bych vám aplikoval a bylo by toho moc, předávkoval vás a umřete, hádejte koho by zavřeli? No jasně, že mě. To nechci a počítám, že to je v USA stejné, ale nejsem právník.
A taky, jestli ty žíly máte zničený, tak vám asi nikdo dobře neaplikuje, když není kam, tak není kam. Napadá mě, jestli jste zkoušel MAD aplikátor, roztok se atomizuje stříkne do nosu, rychlost vstřebání bude lepší, protože to je roztok, ... Třeba by vám to pomohlo, samozřejmě pokud nechcete začít abstinovat, ale to byste se asi neptal.
Taky mě napadá, že byste si mohl tu a tam změřit tlak a případně si nechte udělat testy na žloutenky a HIV a další krví přenosné infekce.
Odkaz na MAD aplikátor:
https://www.rescue-store.cz/spotrebni-material/nasalni-aplikator-leku-mad-nasal-device/