abst po lexaurinu
Kadel
již nejakou dobu jsem léčen psychiatrem,řekneme klasickými antidepresivy.Protože jsem zpočátku dostával na překlenutí depresivních stavů od obv.lékaře hypnotikum (takřka výhradne Lexaurin) vznikla mi na něj jistá závislost.Po nasazení výše zmíněných antidepresiv je mi po několika měsících již podstatně lépe ale lexaurin, alespoň 1/4-1/2 denne stále potřebuji. jak dlouho trvá odvykačka na Lexaurin při braní původně 1-2tbl denně po dobu cca 1 roku.
Děkuji za radu.
Kadel

Odpověděl: Jakub Minařík
To je i není jednoduché.
Jednoduché je to v tom, že dávku lexaurinu kterou berete můžete vysadit okamžitě a nic vám nehrozí. Předpokládám tedy že jste zdrav, nemáte žádné komplikující chorody, neberete mraky dalších léků, .... Nehrozí vám tedy žádný vážný somatický odvykací stav, nepochybně se dostaví nějaké drobná psychická nepohoda, ale tu bych asi kompenzoval úpravou dávky antidepresiv, alespoň přechodně.
To nejednoduché je to v tom, že dlouhodobé užívání benzodiazepinů i v terapeutických dávkách může po vysazení zanechávat stopu, která sice není žádný dramatický absťák, ale úzkosti, poruchy spánku, napětí může přetrvávat a úprava dávky antidepresiv nemusí být dostatečná. Někdy může pomoci úprava životního stylu, ve smyslu pravidelné životosprávy, pohybu, .... případně třeba jóga (vědomá práce s tělem, svylovým napětím, ...  odstraní dobře polovinu somatických symptomů úzkosti).
Doporučení:
1. moc se s tím necrcat. Je léto, mělo by to jít lépe než na podzim a nebo v zimě.
2. vysazení navažte na další aktivity, vezměte kolo a dejte obden 10, 20, 30 km, zkuste začít chodit na jógu, nebo něco podobného. nejde o to se servat (to nesmíte), ale přiměřeně se zatížit, když něco děláte, lépe se to snáší a ta práce s tělem je tam důležitá
3. zkuste Magnesium, vitaminy skupiny B (doporučuju v lékárně koupit MagneB6, dávejte si ho 3x denně), Meduňku lékařskou nekolikrát denně šálek.
4. Naplánujte si den, hodinu od hodiny, ať se máte čeho chytit až začnete bádat, jestli je nebo není čas na lexaurin
5. pomáhá odložení o den, když už vysadíte a chutě budou neúnostné
6. bacha na alkohol, rozpijete se velmi rychle, je to riskantní, totéž platí pro ostatní látky, konopí, kratom, .... fakt bacha.