Proč mám stále pocit prazdnoty?
Tamim
Dobrý den.
Aktuálně abstinuji 8. Měsíc od pervitinu marihuany a gamblerství .Skoro 10 let jsem byl zavislí. Sem tam přichází chvilky prázdnoty a nevím co bych chtěl. Nemohu navázat vztahy s novými lidmi co to neberou ale připadám si jiný mezi normálními lidmi. V prácii zažívám velký stres .Hlavně to docházení do práce.Cítím slabost .Proč to tak je a za jak dlouho by ta sociální fobie přešla? Hlavně jsem vynechal aj cigarety .3 měsíce jsem nekouřil a v práci jsem zase sahl po cigaretach.Beru aj antipsychotika kvůli diagnóze. Co by mi pomohlo snížit ten strach od lidi?
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Tamime, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj obdiv a respekt, že se držíte a čelíte problémům. Nepíšete, jak se Vám podařilo užívání drog a hraní přerušit a zastavit. Mám za to, že jste to zvládl bez terapie, ať už v jakékoli formě, tedy bez léčby závislosti. Zároveň píšete, že užíváte antipsychotika předepsaná lékařem, tedy že jste v péči psychiatra. Řešil jste a řešíte s ním potíže, které souvisí, nebo by mohly souviset i s Vaší závislostí?
Pocity, stavy a situace, které popisujete, nejsou u lidí, kteří přestanou "krmit" svoji závislost, nijak vzácné, tím spíš, když trpí duální poruchou, tedy psychickými potížemi, nebo další nemocí. Léčba závislosti je dlouhodobý proces a k uzdravení samotná abstinence nestačí, ta je však podmínkou k jeho dosažení, tím spíš po 10 letech užívání.
Z mého pohledu by Vám mohla pomoci intenzivnější cílená psychoterapie, ať už individuální, skupinová, nebo obojí a docházení na mítinky svépomocných společenství (NA, GA - Anonymní narkomani, Anonymní gambleři).
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby a další specialisty v dosahu obratem pošleme.
Užitečné kontakty:
NA - Anonymní narkomani (Narcotics Anonymous)
https://www.anonymninarkomani.cz/
GA - Anonymníá gambleři (Gamblers Anonymous)
https://gamblersanonymous.org/
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen