Snižování Rivotrilu
Lukas
Dobrý den,
Cca necelé 2 roky jsem bral Rivotril 1mg denně, po cca 15 měsících jsem snížil na 0,75 mg a po dalších 3 měsících na 0,5 ted beru 0.5 zhruba 6 týdnu, a nadměrně se potím třeba při spánku ale i při sebemenší námaze. A jsem celkově hodně unavený až ospalý, může to být zapříčiněno Tím snižováním dávky? A pokud ano jak dlouho to může zhruba trvat?
Předem děkuji za odpověd.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Lukáši,
díky za Váš dotaz.
Prvně bych chtěla ocenit, že jste se rozhodl snižovat dávky. Super práce!
Co se týče příznaků, které popisujete, po snižování jsou běžné. Noční pocení i únava jsou při snižování dávky často popisované.
Doporučila bych Vám teď s dalším snižováním nijak nespěchat, chápu, že se chcete rivotrilu zbavit co nejdříve ale tělo potřebuje dost času na to, aby se s novou situací vyrovnalo. Jak dlouho to bude tvrat Vám ale bohužel neřeknu. U každého je to velmi individuální. Obecně se řiká v řádů 2-3měsíců.
Doporučuji tuto dobu podpořit např. magneziem, B-komplex, zkusit zařadit lehkou fyzickou aktivitu.
Bylo by určitě dobré zařadit i podpůrnou adiktologickou péči.
Klidně napište odkud jste, případně jaké větší město máte v dojezdové vzdálenosti a ráda Vám najdu konkrétní zařízení.
Myslím, že si zasloužíte oporu. Nikdo by na to neměl být sám.
Držte se a dejte vědět!
Markéta