Pomohou mu opioidy
Deelilith
Dobrý den
Mám dobrého kamaráda kterého jsem potkala v PL Červený Dvůr v roce 2018 já jsem od té doby čistá žila jsem normální život,vdala se chodila do práce apd. S kamarádem jsme byli v kontaktu každý den po dobu jednoho a půl roku než naší partneři zakročili a my jsme se ,, ztratili,, po dobu čtyř let od roku 2021 do teď do února jsme v kontaktu nebyli já ho hledala po všech sociálních sítích . Až jsme se našli na jedné skupině hledám dlouholetého kamaráda/ kamarádku neznáte ji? Hledal mě stejně tak dlouho jako já jeho a dokonce použil stejnou fotku. No začali jsme si psát volat,video hovory ale nemohli jsme se vidět protože mě diagnostikovali (budu mluvit laidsky) metastáze na játrech a právě ledvině . A jezdila jsem na různá vyšetření podstoupila jsem biopsie apd. On by ve všem semnou sice po telefonu ale semnou. Ne můj přítel ale on. Jenže T. Se mi hned na začátku co jsme se znovu ,,NAŠLI,, svěřil že užívá ,,S,, společně s marihuanou a rivotrilem a nikdy si dá i pervitin.
Byla jsem moc zklamaná ale můžu být při něm. Snažila jsem se mu to vymluvit po telefonu . Slíbil mi že toho nechá a že jsem jeho důvod to zvládnout. Žije u maminky a táty a podle mě ta maminka pro něj dělá neskutečně moc. Domluvili jsme se že přijedu do Prahy když budu mít mimo ,,procedury ,,dejme tomu. Nakonec jsem tam jela 28. 5. Tohohle roku. Slíbil mi že bude normální když za mnou půjde na nádraží ale opak byl pravdou byl mimo vím že byl zkouřený ale řekl bych že jsi Esko nedal věděl že beru kodein A když už to opravdu mám nesnesitelný bolesti co se týče kyčlí a ramene tak mám u sebe i morfin chtěl ho po mně aby jsem mu ho přivezla Já jsem mu ho slíbila ale už jsem věděla že mu ho nedovezu že je to špatně on mi tvrdí celou dobu že mu to pomůže na odvykání si od sk a všech těch prášků co do toho bere jako je Rivotril a bere i kvety a na spaní protože nemůže spát ale to k tomu patří Já vím. Když jsme přijeli k němu domů ukázal mi pokoj být a z toho zajímalo bylo jestli jsem mu přivezla dárek věděla jsem že to tam nemám ale dala jsem mu do prázdné krabičky od kodeinu malého sloníka pro štěstí s nápisem to zvládnem jenže Co Bůh nechtěl Já jsem chvátala z mého města bydliště protože mi málem ujel vlak a u babiny jsem si ještě přehazovala věci do velký tašky a mou tašku s léky s mými lékami který jsem potřebovala jsem tam nechala když jsme to zjistili Já jsem byla vyproštěná z toho že nemám lék léky svoje a on prohlásil větu která mě bolí dodnes a to to nejdůležitější si nechala doma to na co jsem se nejvíc těšil a tím hlavně úplně odrovnal hrozně mě to mrzelo ale v tu dobu jsem mu to neřekla mám za to že to to máš ten den ani nepostřehl. Snažila jsem se ho dostat do lepší nálady povídali jsme si chodili jsme na balkon kouřit prostě furt jsme mezi sebou komunikovat já jsem si musela vyřešit svoje léky aby mi je alespoň tata poslal myslím recept okamžitě volal doktorovi ale bohužel jsme se mu nedovolili takže jsem musela počkat do druhého dne on se ale ani nezeptal nic pořád mluvil pouze o tom že jsem měla jen jediný úkol a ten jsem nesplnila druhý den na něm bylo vidět že je unavený Esko měl u sebe ale nevzal si ho měl dva prášky ale řekl že ne že když jsem tam já tak to dá to mě potěšilo ten den jsme si užili spoustu zábavy bavili jsme se koukali jsme se spolu na televizi byl úplně nikdo jiný Já jsem se mu svěřila s určitými věci on se svěřil mě vyměnili jsme si dárky on mi daroval krásný růženín ve formu náramku se srdíčkem a já jsem mu dala to nejcennější co jsem měla a to byl zipový zapalovač po mém prvním manželovi který umřel když jsme měli spolu autonehodu od té doby ho nikdo neměl v ruce ani můj druhý manžel kterého jsem tak moc milovala a jsem se vzdala vlastně kamaráda Tomáše to máš ho nemá rád jenom z toho důvodu (víte že ani nevím proč) možná podle mě úplně z toho stejného jako já jsem neměla a nemám ráda jeho bývalou ženu že nás od sebe oddělili. Pak jsem mu ukázala obrázek který se malovala A řekla jsem mu co v tom vidí že jsem v tom já a on mi řekl že mi ukáže svůj obrázek ještě z červeného dvora který má zarámovaný nakonec to dopadlo tak že jsme si je vyměnili Já mám jeho on má můj každý den když spolu mluvíme tak hledáme novou tvář nebo nový tvar co v tom obrázku uvidí věděla jsem na něm že mu není dobře byl unavený a já už měla bolesti a už mi taky nebylo dobře. Ten den jsme šli spát až něco okolo 10:30 večer protože jsme spolu usnuli na gauči v obýváku nic mezi náma nikdy v životě nebylo protože víme když by mezi náma něco bylo tak to krásné co máme tak ztratíme když jsme se ráno probudili už mu bylo doopravdy špatně už jsem věděla že už je hrozně nervózní a podobně a furt mi nadhazoval ty léky že jsem mu je nepřinesla Tak jsem mu řekla že na to kašlu že jedu domů že tam jedu vlastně do IKEMu v pondělí takže jestli to doopravdy chce a jestli mu na tom tolika záleží že mu to přivezu než nastoupím do IKEM souhlasil s tím možná jsem počítala s tím že mě nenechá odjet protože věděl že mi není dobře ale nechal musím tedy říct že mě doprovodil na nádraží že jsme si vlastně řekli na tom nádraží to co jsme si neřekli za celý ty dva dny co jsem tam byla já jsem mu řekla že vím že by to dokázal i bez toho ale že bych musela být u něj. Je možné když mu kodein dám že s ním mu bude líp a přestane brát ska já si myslím že je to závislost za závislost jak se mám prosím zachovat nechci ho ztratit děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Deelilith,
díky za vaši otevřenost.
Píšete, že máte vážné zdravotní problémy. Umím si představit, že je to pro vás v řadě ohledů náročná situace. Možná se snažíte sebe, svého přítele a děti před tím, co se děje, chránit. Během vyšetření je vám po telefonu oporou kamarád z léčebny, se kterým jste se po letech znovu našli a ke kterému cítíte hluboké pouto. A to tak hluboké, že jste se za ním vypravila do Prahy a věnovala mu zapalovač po prvním manželovi - velmi osobní a cenný dar.
Nepopírám, že i vy jste pro kamaráda důležitá. Že i on k vám něco cítí. Bohužel ale dál aktivně užívá drogy a jeho závislost je nyní silnější než on sám. Ze všeho, co popisujete, je patrné, že váš vztah využívá k tomu, aby se dostal k vašim lékům.
Píšete k nám do poradny, abyste slyšela druhý názor - tady je. Umím si představit, že může být lákavé soustředit se na pomoc kamarádovi, ke kterému cítíte blízkost. Tím, že mu dáte své léky, ale jeho situaci nevyřešíte, dokonce je docela dobře možné, že se nakonec budete cítit využitá, zraněná. Máte plné právo říct mu NE a jasně si nastavit hranice. Chce-li abstinovat, je to na něm ... tak jak píšete.
Máte rodinu - přítele a děti. Máte blízké, kterým na vás záleží. Vy a vaše rodina teď potřebujete pomoc a podporu a já bych vám moc přála, abyste ji pro sebe dokázala najít.
S přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.